Er det trygt å bruke isopropylalkohol til å rengjøre patroner?

Nintendo Entertainment System

En spillkonsoll utgitt i Nord-Amerika av Nintendo Company i 1985, kalt Nintendo Entertainment System, modell NES-001.



Rep: 105



Lagt ut: 31.08.2010



Jeg vil rense kontaktpunktene på de gamle NES-vognene mine. Jeg tenkte å gjøre dette med litt isopropylalkohol (rubbingalkohol) og en Q-tip, eller kanskje en mikrofiberduk.



Jeg tror ikke dette vil skade tavlen, men NES Carts har en etikett på baksiden som forteller deg at du ikke skal gjøre dette, så jeg er litt nølende med å prøve det.

Kommentarer:

Jeg er ganske sikker på at du mener 'Isopropyl' alkohol, Isopropyl er relatert til hydrokarbonet, mens 'isotopisk' refererer til varierende masser av det samme elementet basert på forskjellige antall nøytroner.



01/09/2010 av rab777hk

NEI. Det vil ruste pinnene som gjør den ubrukelig, bruk bare en skrubbepute, en myk og rengjør dem slik, ikke blåse på dem siden den også ruster, ta fra hverandre patronen og bruk benkeplaterenser, stol på meg, jeg jobber vel, det du prøvde alt, det er bare at styret er kortsluttet og ikke vil fungere i det hele tatt, så det er dødt, så ja

12/06/2016 av Carter Setlock

alkohol med høyere konsentrasjon vil ikke ruste pinnene eller gjøre den ubrukelig. få den reneste spritalkoholen du kan finne (50% +), og det blir helt greit. jeg eier 1100 spill og har samlet inn i 25 år, og ingen av dem har noen gang rustet eller korrodert av denne metoden. Bare vær sikker på at du bruker det tørre og q-tipset for å suge opp overflødig når du er ferdig, og du vil ha det bra.

10/07/2016 av sidianlazarus

Hvis du tror at isopropyl vil forårsake rust, må du ta om naturfagstudiene dine.

25.02.2017 av Joseph Holliday

det fungerer bra, og du kan få kirurgisk alkohol en gang kalt rubbing alcohol fra de fleste kjemikere / narkotikaforretninger.

03/21/2017 av Gs Whitehouse

11 svar

Valgt løsning

Rep: 1,7 k

Vel, hvis du åpner patronen, kan du se hvor skitne de er generelt, hvis de virkelig er skitne, så ja det er greit å bruke alkohol på den og Q-Tip's (er det en amerikansk ting?) vi kaller dem bomullsknopper i Storbritannia s

En annen god metode er å bruke et blyantgummi på dem, jeg har gjort det noen få ganger, bare sørg for at det ikke er noen viskelærspon igjen på vognen hvor som helst.

Kommentarer:

+ Jeg ville ikke vite hva bomullsknopper var, takk. Bomullsknopper her er det som dukker opp rett før bollene dukker opp og sneglene kommer -)

02/09/2010 av mayer

Flott - jeg ville bare ha en second opinion før jeg gikk videre og gjorde det selv! Haha yah 'Q-Tips' er det de vanligvis kalles i det minste mitt område i USA ... 'Q-Tips' er navnet på selskapet - jeg antar at jeg kunne ha kalt dem 'Cotton Swaps'. Ha ha

02/09/2010 av John

Ja bomullspinner er et annet ord vi bruker her :), men når vi ser på Q-Tips på wikipedia, fortsatte fyren som oppfant dem og grunnla selskapet Q-Tip, så jeg antar at Q-Tip er riktig ordlyd for dem og min 'bomullsknopp' er bare en billig britisk etterligning s

Lykke til John, jeg håper spillet ditt fungerer nå :)

03/09/2010 av James stoy

NEI. Det er ikke trygt å bruke alkohol på den. Det vil ruste pinnene og gjøre den ubrukelig, bruk bare en skrubbepute, en myk og rengjør dem slik, ikke blåse på dem siden den også vil ruste, ta fra hverandre patronen og bruk benkeplaterenser, stol på meg, jeg jobber Vel, min venn i en retro-spillbutikk fortalte meg det, og det FUNGERER. hvis du prøvde alt, er det bare at styret er kortsluttet og ikke vil fungere i det hele tatt, det betyr at det er dødt, håpet det hjalp

12/06/2016 av Carter Setlock

Carter Setlock, jeg vil gjerne ha noen kilder til påstanden din om at alkohol ikke er trygg.

02/14/2017 av Petri Helenius

Rep: 566

Jepp, det er greit. Det er bedre enn fine, slag som blåser i dem, da det oksyderer dem fra fuktigheten. Bare ikke bruk noe sterkt som aceton, som vil spise plasten!

Kommentarer:

NEI. Det er ikke trygt å bruke alkohol på den. Det vil ruste pinnene og gjøre den ubrukelig, bruk bare en skrubbepute, en myk og rengjør dem slik, ikke blåse på dem siden den også vil ruste, ta fra hverandre patronen og bruk benkeplaterenser, stol på meg, jeg jobber Vel, min venn i en retro-spillbutikk fortalte meg det, og det FUNGERER. hvis du prøvde alt, er det bare at styret er kortsluttet og ikke vil fungere i det hele tatt, det betyr at det er dødt, håpet det hjalp

12/06/2016 av Carter Setlock

Hvilken type rengjøringsmiddel for benkeplater?

16.08.2016 av Laura

Carter Setlock, jeg vil gjerne ha noen kilder til påstanden din om at alkohol ikke er trygg.

02/14/2017 av Petri Helenius

I mellomtiden vil jeg sende inn følgende: Bruk av isopropylalkohol (99%) er en perfekt gyldig løsning for rengjøring av enhver form for elektronikk.

02/14/2017 av Petri Helenius

Rep: 183

Hei folkens,

Nintendo Repair Shop reparasjonsteknologi her. Selv om du bruker gni alkohol, vil det ikke skade spillene dine (med mindre du absolutt slukker dem i det), men det er ikke en effektiv rengjøringsmetode å bruke alkohol og en qtip.

Kommentarer:

- kan jeg komme og selge tingene mine på nettstedet ditt?

04/09/2010 av mayer

Nei, vi selger bare våre egne produkter via nettstedet vårt. Craigslist er et godt sted å selge dine egne ting skjønt. Vi har flere gratis reparasjonsguider som viser hvordan du rengjør NES-, SNES- og N64-spill på riktig måte. Forhåpentligvis synes dere disse er nyttige.

04/09/2010 av nintendorpar

Jeg er ganske sikker på at Mayer prøvde å subtilt kritisere deg.

05/09/2010 av rab777hk

Jeg så hva han gjorde med det. Bare følte det var feil. Så vidt jeg kan vite er dette ikke nettstedet hans. For ikke å nevne, informasjonen vi nettopp la opp vil hjelpe flere mennesker med dette problemet enn noe som er lagt ut i dette området hittil. Vi koser ikke bare varer. Vi har en reell løsning som vi tilbyr til en veldig rimelig, konkurransedyktig pris sammen med gratis reparasjonsguider som vi har lagt ut på dette nettstedet, så vel som vårt, You Tube osv.

06/09/2010 av nintendorpar

Jeg liker nettstedet ditt, det er en god kilde til informasjon som vil hjelpe mange mennesker, og prisene er konkurransedyktige. Men du forherliger rengjøringsprosessen langt over det som er akseptabelt når folk kommer til dette nettstedet, de vil ha en rask og enkel måte å få de gamle spillene sine til å fungere, og dermed åpne det og rengjøre det med alkohol og en QTip. De vil ikke bruke $ på noe de kan gjøre for øre.

07/09/2010 av James stoy

Rep: 13

Her er en video for å rengjøre en patron med alkohol.

http://youtu.be/Ly4DvUmVkd0

Takk skal du ha

Kommentarer:

Ja, det er den perfekte rengjøringsløsningen for elektronikk.

Her en lenke som viser det

http://youtu.be/Ly4DvUmVkd0

Takk

03/02/2013 av Ben Bis

Hvordan er dette forskjellig fra svaret ovenfor)

03/02/2013 av oldturkey03

Rep: 91

Det anbefales ikke å bruke en blyantgummi for å rengjøre kontaktene på kassetten. Viskelæret er slitende, noe som betyr at hvis du fortsetter å gjøre dette, vil du til slutt gni av gullbelegg kontaktene, noe som gjør problemet verre. Du kan bruke alkohol og en bomullspinne til å rengjøre kontaktene, men bruk ALDRI en blyantgummi.

Kommentarer:

NEI. Det er ikke trygt å bruke alkohol på den. Det vil ruste pinnene og gjøre den ubrukelig, bruk bare en skrubbepute, en myk og rengjør dem slik, ikke blåse på dem siden den også vil ruste, ta fra hverandre patronen og bruk benkeplaterenser, stol på meg, jeg jobber Vel, min venn i en retro-spillbutikk fortalte meg det, og det FUNGERER. hvis du prøvde alt, er det bare at styret er kortsluttet og ikke vil fungere i det hele tatt, det betyr at det er dødt, håpet det hjalp

12/06/2016 av Carter Setlock

Rep: 1

Jeg brukte alltid vindusrenser som windex på en bomullspinne

ser ut til å fungere hver gang første gang

pluss ikke bare bør kassetten rengjøres, men også konsollen

Rep: 1

Dette er måten å rengjøre spill på: 1UPcard. Superenkelt og designet for rengjøring av retro spillkassetter. Settet leveres med 99% isopropyl (rubbing) alkohol og en bred rengjøringspute. Finn det her:

www.1upcard.com

Kommentarer:

NEI. Det er ikke trygt å bruke alkohol på den. Det vil ruste pinnene og gjøre den ubrukelig, bruk bare en skrubbepute, en myk og rengjør dem slik, ikke blåse på dem siden den også vil ruste, ta fra hverandre patronen og bruk benkeplaterenser, stol på meg, jeg jobber Vel, min venn i en retro-spillbutikk fortalte meg det, og det FUNGERER. hvis du prøvde alt, er det bare at styret er kortsluttet og ikke vil fungere i det hele tatt, det betyr at det er dødt, håpet det hjalp

12/06/2016 av Carter Setlock

Carter Setlock, jeg vil gjerne ha noen kilder til påstanden din om at alkohol ikke er trygg. I mellomtiden vil jeg sende inn følgende: Bruk av isopropylalkohol (99%) er en perfekt gyldig løsning for rengjøring av enhver form for elektronikk.

02/14/2017 av Petri Helenius

Jeg beklager, jeg er ikke profesjonell, jeg mente ikke å si at jeg ikke skulle bruke den i det hele tatt, men jeg gjorde det. Jeg mente bare rett og slett bare vær forsiktig så du ikke legger for mye på og ikke gjør det for ofte, ellers kan det ruste pinnene.

06/12/2017 av Carter Setlock

LG G4 kobler ikke til datamaskinen

Rep: 25

EDIT: Beklager feil informasjon, jeg redigerte akkurat det jeg vet nå.

Vær også oppmerksom på at jeg er en ung samler, så jeg tenkte virkelig ikke når jeg sa det.

Vel, det er greit å bruke den, men jeg liker ikke å bruke den, men noen ganger må jeg. Men det kommer ikke til å skade det å bruke det et par ganger, men bare vær advart om at det er en mulighet for å ruste. Det burde egentlig ikke fortsette, men det blir jobben gjort. Det jeg liker å gjøre er å bruke en skrubbepute, a og rengjøre pinnene ved å skrubbe den forsiktig. Prøv å ikke blåse på dem for ofte siden igjen, det kan ruste av fuktighet. Hvis det ikke fungerer, ta fra hverandre patronen og bruk benkeplaterenser, stol på meg, det fungerer bra, min venn i en retro-spillbutikk fortalte meg det, og det FUNGERER. hvis du prøvde alt, kan det være at styret er kortsluttet og ikke vil fungere i det hele tatt, det betyr at det er dødt, håpet det hjalp

Kommentarer:

Slutt å gi feilinformasjon, det du sier er fullstendig fiksjon. Jeg foreslår at du leser deg om oksidering.

06/15/2017 av James stoy

Jeg beklager, jeg er ikke profesjonell, jeg mente ikke å si at jeg ikke skulle bruke den i det hele tatt, men jeg gjorde det. Jeg mente bare rett og slett bare vær forsiktig så du ikke legger for mye på og ikke gjør det for ofte, ellers kan det ruste pinnene.

06/12/2017 av Carter Setlock

Rep: 1

En liten mengde Windex ELLER isoprofal alkohol (du vil at 91 eller 97% lavere har for mye vann eller andre væsker blandet inn og for høyt kan skade kontakter) på en q-tips eller på en ting som kalles et one-up-kort (det kommer med alkohol hvis du kjøper dem) Rengjør dem vanligvis godt nok til å fungere. Hvis du bruker Windex, må du forsikre deg om at det er MERKENAVN WINDEX eller WINDOWLEAN i Canada. billigere glassrengjøringsmidler vil ha for mye vann og rust på pinnene dine.

Hvis de er ekstremt skitne, må du åpne vognen, og det er best å bruke en messingpolish, men i en klype kan du bruke en blyantgummi, men jeg vil ikke foreslå at du bruker den hver gang på pinnene. Vær veldig forsiktig med å bare få pusseren på messingpinnene.

Rep: 100

Det er ganske mange meninger her. Noen mennesker vil fortelle deg at skrubbing er det beste, andre vil si at gni / isopropylalkohol får kontaktene til å ruste.

Jeg pleier å veldig gni en blyantgummi på kontaktene, da den fjerner det oksyderte laget på kontaktene. Jeg rengjør dem deretter med alkohol og et Q-tips. Og for viskelærdelen, gjør det bare hvis du har de spesielle Nintendo-sikkerhetsskrutrekkere for å skru ut patronen, ellers er det for mye vondt. Og hvis du kan skru av det, er alkohol bra :). Få litt 70% eller 90% alkohol, eller til og med 50%. Det mest konsentrerte du virkelig kan finne.

For kvinnelige kassettkontakter (kontaktene inne i konsollene) tar jeg vanligvis et gammelt gavekort av plast, og jeg pakker et stykke stoff rundt det (sørg for at stoffet du velger, ikke etterlater noe snor av det inn i kontakten). Så dypper jeg det i alkohol og legger det inn i konsollkontaktene i en inn-og-ut-bevegelse. Pass på at du ikke går diagonalt, ellers kan du bøye pinnene.

Som jeg sa i starten, er det egentlig ikke noen form for 'universell metode'. Prøv forskjellige metoder og tenk med hodet. For eksempel må du aldri skrubbe kontaktene med noe tøffere enn en viskelær. Og selv da ville jeg ikke bruke viskelæret for ofte, for hvis det er lite støvpartikler på viskelæret, vil du skrape kontaktene dine. Et par ganger er greit, men vær gjenopprettelig :).

Ha en fin dag inn i den fantastiske verdenen av retro-spill!

REDIGER: Å ja, og ved å lese andre svar, undersøk produktene du bruker. Jeg ville ikke brukt messingpolish, men jeg har ikke undersøkt det. Virkelig undersøke ting før du bruker dem. Og for å elske Gud, vær så snill, bruk ikke spray noensinne. De er upresise og kan forårsake shorts. Dypp Q-tipsene dine i alkoholen eller noe.

Rep: 1

Sett i en tom helt ny kassett og kjør i et par minutter. for å rense hodene. Så er du ferdig.

John