På hvilken del av iPhone 5 er lagret informasjon om Apple ID

Iphone 5

Sjette iterasjon av Apple iPhone, kunngjort 12. september 2012. Reparasjon av denne enheten ligner på tidligere modeller, og krever skrutrekkere og nysgjerrige verktøy. Tilgjengelig som GSM eller CDMA / 16, 32 eller 64 GB / svart eller hvit.



Kenmore 70-serien vaskemaskin vil ikke renne

Rep: 523



Lagt ut: 27.12.2013



På hvilken del av iPhone 5 er Apple ID-informasjonen lagret? Jeg vil vite hvilken brikke eller del jeg skal fjerne for å fjerne all informasjon om Apple ID (for å komme forbi iCloud Lock). Ville det å endre logikkortet (fra en iPhone uten lås) fjerne problemet? Er det noen annen måte å låse opp en slik iPhone? Takk skal du ha!



Kommentarer:

Hvis telefonen din er låst, har du enten en stjålet telefon, eller noen som har tilgang til kontoen din, har låst telefonen din. På dette tidspunktet må du gå til Apple Store med jernkledd bevis, du er eieren av telefonen for at de skal låse opp den. Ellers bør du returnere telefonen til den rettmessige eieren.

27.12.2013 av Og



Jeg spurte fordi jeg tenkte å kjøpe en av de veldig billige iPhone 5-ene fra ebay som er låst fra iCloud. Tanken min var å kjøpe en som er låst og et annet ulåst logikkort. Sett den inn og ha fungerende iPhone 5 for veldig lite penger. + Jeg kunne få en som er fra verizon og har dårlig ESN (enda billigere) og bruker den her i Europa på GSM. Tror du det å bytte logikkort vil løse problemet?

27.12.2013 av blagojevic

Dette er sannsynligvis stjålne enheter noen selger, jeg vil anbefale deg å holde deg borte fra å kjøpe dem.

27.12.2013 av Og

Det er bare og ide, jeg vil ikke gjøre det. Men jeg er fortsatt veldig opptatt av at det jeg beskrev ovenfor vil fungere. Du vil hjelpe meg mye mer hvis du bare kan svare.

Forresten, hvis enheten er låst fra iCloud, er det INGEN MÅTE et tegn på at den er stjålet. Det skjedde med vennen min at han glemte passet fordi han var Apple-ID og e-postinnboks han brukte til det. Så de tingene skjer

27.12.2013 av blagojevic

Du bør lese det jeg sa på nytt - Jeg sa at det sannsynligvis var en stjålet telefon, ikke at alle låste telefoner ble stjålet, da jeg også uttalte at noen som hadde tilgang til kontoen kunne låse telefonen din, og jeg antar at hvis du ikke betaler Apple for din iCloud-konto vil du miste tilgangen til den også. Men det låser ikke telefonen bare serverkontoen og tilgangen til dataene på serveren. Vennen din har enten vridd ting eller har et annet problem. Din venn må besøke Apple med telefonen i hånden med bevis på at han eller hun er eieren av telefonen for at de skal låse opp den. Når det gjelder eBay-telefonene, kan du ikke bevise at du eide dem, så de har liten verdi som telefon. Hvis de ble stjålet (mest sannsynlig) hadde du ikke kjøpt annet enn problemer.

27.12.2013 av Og

9 svar

Valgt løsning

Rep: 60,3k

Det nytter ikke å gjøre dette. Det vil koste mer enn å kjøpe en lovlig.

ICloud-låsinformasjonen er knyttet til telefonens IMEI og lagret på epleens server. Du må erstatte basebåndet og flashbåndminnet. Men å gjøre dette er ekstremt vanskelig og vil trolig bryte den kryptografiske sammenkoblingen mellom sjetongene, og forårsake aktiveringsproblemer.

Kommentarer:

Det er ikke sant. Jeg kan få fungerende iPhone 5 med låst iCLoud for 180 $, og jeg kan få logikkort fra ødelagte iPhone som ble aktivert for 50 $. Så det er 230 $ + litt arbeid (jeg har allerede de riktige verktøyene). Jeg vet hvordan jeg bytter logikk, jeg gjorde det før.

IMEI lagres et eller annet sted på logikkortet. Ikke sant? Så å bytte styret ville endre IMEI med aktivert en?

Jeg trenger ikke å bytte separate sjetonger, jeg vil kvise hele logikkortet - Enklere.

Jeg vil bare svare hvis du endrer logikkort med låst ID med en som er aktivert, vil gi meg aktivert iPhone.

28.12.2013 av blagojevic

Bare logikkortet betyr noe, resten er ikke dyrt og ikke relatert til sikkerhet

28.12.2013 av Tom Chai

Telefonnummeret vil ikke stemme overens, så det vil være mistenkelig. Mange operatører strammer nå inn i tillegg til Apple (de krever begge IMEI-numrene når de bytter logikkort for databasen) for å aktivere telefoner som ikke samsvarer. Selv om du kanskje tror du får en god avtale her, er alt du gjør her å sette søkelyset på deg selv som noen som enten stjal eller godtok en stjålet iPhone (mulig fengselstid).

28.12.2013 av Og

@Tom Chai Så det betyr at det ville fungere?

@Dan Mistenker for hvem? Jeg trenger ikke noe operatør for å aktivere telefonen min, jeg blir aktivert.

På ingen måte setter jeg søkelyset her der jeg er ...

28.12.2013 av blagojevic

Jeg er enig, 50 $ for et ikke låst, fungerende iPhone 5-logikkort er mistenkelig som! @ # $. I Kina er trenden rundt 2000 CNY, som er mer enn 300 $. Selv med den prisen garanterer ingen at kortet ikke blir tatt fra erstattede telefoner eller registrert med icloud. Noe billigere enn det får deg sannsynligvis til problemer

28.12.2013 av Tom Chai

Rep: 1

nand flash + baseband proc + baseband mem = og du har en fungerende telefon

Oppdater

Kommentarer:

bare lurer på fungerte det?

11/07/2014 av postjenter

prøv det, og du vil se) hvis du har mange års erfaring med resoldering sjetonger selvfølgelig. ellers får du det aldri til å fungere, dette er veldig komplisert jobb

12/07/2014 av planetrepair

I utgangspunktet hjernekirurgi -}

12/07/2014 av Og

hei,

de tre sjetongene som må endres, de må forhåndsprogrammeres, ikke sant?

04/09/2014 av Miguel Santos

De må fjernes fra arbeidsbordet og installeres på brettet som har glød. Du kan ikke programmere sjetongene selv.

2011 honda civic 1.8 oljekapasitet

08/09/2014 av planetrepair

Rep: 217

Ja veldig mulig faktisk gjorde det i dag. Hvis det er første gang du jobber med en iPhone, her er et lite hint jeg skulle ønske noen fortalte meg for 3 år siden. FÅ ET PAR 3X LESEBRIL fra dollarbutikken. Det vil spare deg for så mye sorg.

Uansett, prøvde å lodde sjetonger en gang for å få datteren min til en 4s, stor smerte i a $% !. Det fungerer skjønt.

Min mening om Apples aktiveringslås - Det er svindel fra Apples side. De fleste aktiviseringslåste telefoner blir IKKE stjålet. Nå er det millioner av verdiløse telefoner (med mindre du er teknisk saavy), og Apple har en grunn til å produsere og selge flere telefoner. Hundrevis av mennesker kaster bort penger på eBay hver dag for å kjøpe telefoner ærlig og bli sittende fast med papirvekt. Apple fordeler til slutt.

Løsning - BARE LÅS TELEFONER SOM ANMELDES TIL POLITIET SOM stjålet. Ikke alle freakin-telefoner med iCloud på. Kom igjen!!

Kommentarer:

ja det fungerer og jeg er helt enig med Chipper

27.03.2017 av Mushtaq Mahomed

Rep: 121

Ville bare gi alle beskjed om at dette fungerte veldig bra for meg! Jeg kjøpte en telefon som var i perfekt stand, med den eneste ulempen å være aktiveringslås, og en knust telefon som ikke fungerte, men som hadde ikke aktivert låst logikkort. Jeg la bare det rene logikkortet fra den ødelagte telefonen i den rene telefonen og bommen, telefonen fungerte perfekt med alt innholdet fra den knuste telefonen inne i den rene telefonen. Du trenger visse verktøy for å gjøre dette, men de kan enkelt kjøpes på Amazon. Lykke til!

Kommentarer:

Jeg har også samme problem på grunn av overoppheting av noen kretslinjer og lodding har blitt fjernet fra PCB. Jeg tenkte å kjøpe en låsetelefon og deretter erstatte de tre IC-basebåndene, flash-minne IC og den tredje jeg ikke visste at noen kan hjelpe meg.

11.05.2015 av naveedstc

Rep: 73

Bare kjøp en ulåst ødelagt telefon med ren IMEI, bytt logikkortet og du har en fantastisk fungerende telefon. så snu og selg delene av den ødelagte telefonen på ebay ... njoy

Rep: 289

Jeg har en strålende løsning, men den er ikke for svakhjertet eller mest sannsynlig den intelligente.

Få en ulåst iPhone og få en ny låst iPhone, lodd de ulåste brikkene av låst en og lodd dem på den ulåste, nå få andre brikker av ulåst iPhone og lodd dem på låst iPhone, VENT.

Prøv igjen, få iPhone som er låst og få en annen som er ulåst nå konsentrer deg og slutte å rote rundt.

Desolder-chips fra perfekt fungerende iPhone 5 bryter derfor den og lodder dem på den andre iPhone som er ødelagt, og gjør den derfor ubrutt.

Magisk løsning, plukk opp ulåst iPhone i venstre hånd og konsentrer deg nå, da dette er veldig vanskelig, ta opp låst iPhone i høyre hånd, legg innholdet på venstre hånd i høyre hånd og innholdet i høyre hånd i venstre hånd nå i venstre hånd du har låst iPhone og i høyre hånd har du låst opp iPhone.

(Noen mennesker er ottere, noen mennesker er bergarter)

Kommentarer:

Send flere ottere, vi har for mange steiner nå

16.10.2014 av iRepairtinker1

En låst ufullkommen tilstand en som var innlåst, løp over den opprinnelige planen var å bytte skjerm, men når du først er åpen og skjermene er fjernet, ser du mange forskjeller, selv om batteriene er forskjellige spenninger og hva ikke. Den ene er låst fordi den gikk tapt. Kan du bytte deler over og hva som er nødvendig for å bytte. Også jeg vil bare legge til de virkelig dumme peranoide kommentarene ovenfor. Apple har ikke iPhone-politi, og vil heller ikke gjøre det. .Virkelig denne funksjonen for telefonfunn er ganske ubrukelig, bortsett fra at du midlertidig kan deaktivere telefonen. Så jeg vil beholde delene som skjermen kobles til på låst telefon, men alt til hjemmeknappen jeg vil ha, og retro passer de ulåste telefondelene som er forskjellige litt, men forskjellige, ikke desto mindre inn i den låste, noe som gjør det fint skinnende nytt og funksjonell. Ikke si at jeg ikke kan det fordi jeg bare vil ha noen råd. Jeg er ikke teknisk, jeg er bare fliser, så hvis jeg gjør dette, vet jeg at noen andre har måttet gjøre det. Takk på forhånd nå gå!

04/04/2017 av Genius mcsmarts

Rep: 1

For å fjerne icloud fra motheboardet må det være resolder 3 chips fra ethvert annet motheboard som ikke har icloud. (all informasjon icloud, imei og annet delt av eple i 3 sjetonger) dette er grunnen til at du må endre alle tre sjetongene. For folk som har erfaring med lodding, er det mulig for andre ikke.

Oppdater

Jepp Dan (det kan gjøres sikkert) Gjør det samme på iphone 4s, vi får se hvordan alt går med 5s.

Oppdatering (22.10.2015)

www.planetrepair.com.ua

Jeg postet sjelden, men det gjør jeg.

Kommentarer:

tidlig 2015 macbook pro ssd oppgradering

Andrei - Ingen kommer til å gå på dette nivået av innsats, og de har heller ikke det nødvendige utstyret for å engang prøve det. Ergo her er det et dødt brett (telefon).

06/27/2014 av Og

Bare av nysgjerrighet, hvilke 3 IC-er er det?

06/27/2014 av oldturkey03

Baseband, basebandminne og et annet jeg ikke kjenner.

29.06.2014 av Tom Chai

U601 hvis du ser skjematisk, vil du se denne brikken. Jeg kjenner Tom :) men i det minste får folk svaret

06/30/2014 av Andrew

Hei, Andrei, U601_RF er basebåndsminnet, så hva mer må endres?

01/07/2014 av Tom Chai

Rep: 13

Bro, hvis du leser russisk, er det noen tjenester http://digitalsphere.ru/services/1052032 (Jeg er ikke tilknyttet dem, bare interessert i det samme problemet) sjekk med dem, det er også en del på engelsk, eller du kan bruke ggl translator.

Kommentarer:

glem slik service, ikke midjen din tid og nervene her er tonnevis som dette og alt dette drittet! midje av penger og tid ... de fjerner kanskje 1 icloud fra 1000)))))

04/28/2016 av Andrew

Ingen har svart på det veldig enkle spørsmålet. Gjenoppretter det fabrikkinnstillingene hvis jeg bytter ut logikkortet?

04/29/2017 av Shane Burk

Nei ... hva som helst er på hovedkortet du legger i telefonen, det er det du får. Du kan deretter gjenopprette den til fabrikkinnstilling hvis du vil

07/10/2017 av keithone2

Rep: 1

Jeg har iphone 5s ren uten icloud .. men først er den på rød skjerm så blinket jeg den så stakk den på itunes logo og itunes feil 4013 .. og jeg vet også at løsningen er å fjerne nand og omprogrammere det .. men spørsmålet mitt er at hvis jeg bare bytter ut nand-blitsen fra en annen opplåstelefon som vil fungere eller ikke?

blagojevic