Kan jeg sette inn 16 GB RAM i MacBook Pro tidlig på 2011?

MacBook Pro 13 'Unibody Tidlig 2011

Tidlig 2011-modell, A1278 / 2,3 GHz i5 eller 2,7 GHz i7-prosessor.



Rep: 295



Lagt ut: 26.06.2012



Apple sier at jeg kan oppgradere RAM fra 4 GB til 8 GB (2x4 GB RAM). Er det mulig å installere 2x8 GB DDR3 SoDIMM 1333MHz-kort på min Mac?



Jeg fortsatte og installerte 16 GB RAM-ram i Macbook-en. Det fungerer bra, bortsett fra når jeg prøver å kjøre Windows 7 Pro i bootcamp. Det kommer til påloggingsskjermen så stopper det. noen ganger kommer det bare til en hvit skjerm. Jeg tror win pro7 takler 192 GB REM, så hva er problemet? Kan det være minnemodellen? Jeg kjøpte Crucial DDR3 16GB 1333MHz SODIMM for Mac.

Takk!

Kommentarer:



Beklager å grave opp gamle innlegg, men jeg ønsker å oppgradere mbp til 16 gb og vil vite om all ram blir gjenkjent.

Jeg har søkt på nettet til det ammoumt jeg er i stand til, og kan finne et klart svar hvor som helst.

Takk

31.12.2013 av Tekone

Hei folkens, jeg har en tidlig 15-tommers Macbook pro 2011, og jeg har oppgradert den til 8 GB ram (2x4 GB RAM). Apple sier '4 GB (to 2 GB SO-DIMM-er) med 1333 MHz DDR3-minne to SO-DIMM-spor støtter opptil 8 GB' fra denne lenken:

http://support.apple.com/kb/sp620

Er det mulig å oppgradere fra 8 til 16 GB?

Jeg vet at dette innlegget har blitt besvart og har sagt 'ja, vi kan oppgradere til 16 GB', ikke slik med disse ordene, men du skjønner det. Jeg ville bare være sikker.

Takk.

Arjun

04.04.2014 av Arjun

Arjun - For fremtidig referanse du la ut et spørsmål på stedet der bare Svarene hører hjemme. Vær så snill bruk lenken Legg til kommentar til riktig svar eller start O.Q .. Alle 011-modeller kan kjøre 16 GB RAM, det er det ikke støttes kjøp Apple, men det fungerer.

05.04.2014 av original maskin

Hei, jeg la til 16 konserter på MacBook Pro i begynnelsen av 2011 og gjorde det stadig økende ytelse. Det var en snegle til jeg skiftet over væren.

Jeg er sikker på at du kan få mye ekstra hastighet med en SSD, men hvorfor bruke pengene når du kan forbedre hastigheten for en brøkdel av kostnaden. Hver gang jeg oppgraderer operativsystemet, syntes systemet å avta. Det plasserte så mye i høyt minne på rammen at maskinen min var nesten ubrukelig. Nå er hastigheten akkurat der jeg vil at den skal være, og jeg har ingen problemer med det hele. Selv det gamle problemet med å søke på Wi-Fi hvert femte sekund er virkelig ikke noe problem. Jeg kjøpte minnet på Amazon, og det var billig, og du kan sjekke på YouTube for instruksjoner om hvordan du bytter ut det på maskinen din.

MacBook Pro og iMac har begge 16 spillejobber og den gamle iMac er en I5 og MacBook Pro er en I7.

Prøv minnet først, det er billig, og bestem deretter om du vil ha en SSD. Du kan oppdage at SSD ikke er nødvendig.

Lykke til og glade reparasjoner

10/11/2015 av miata90redd

Jeg la også til 16 ram på MacBook Pro i begynnelsen av 2011 og en 500 SSD-stasjon .. $ 300 for alt .. Splitter ny datamaskin .. Veldig lett å gjøre det selv også .. tonnevis av videoer på You Tube .. Anbefaler å gjøre begge deler. ..

09/01/2016 av Klassisk sport

12 svar

Valgt løsning

Rep: 115,8k

Ja.

Hvis dette svaret var nyttig, vær så snill husk å returnere et merke det akseptert.

Kommentarer:

Bekreftet, for tiden Mac: Mac book pro 15-tommers tidlig på 2011

4 GB dfr3 1067 MHz 204 pin Ja, jeg har for oppgradert til 16 GB RAM i denne MacBook. Selv installert rammen. Merk til brukerne, sørg for å lade ut komprimatorene før du prøver dette med en Mac-tilbakestilling på datamaskinen, og jord deg selv og bruk antistatisk beskyttelse for ikke å skade datamaskinen. Forsikre deg om at minnet sitter ordentlig. Slå på datamaskinen og start opp til hjemmesiden din og sjekk minnet for å verifisere etter installasjonen ved å gå til denne Mac-en for å se det nye installerte ramnummeret.

12/10/2016 av John

Ja, det gjorde jeg også .. den ble installert.

17.01.2017 av Muhammad Farooqi

Jeg har en Mac Book Pro (15-tommers, slutten av 2011), og jeg har installert 2 8 GB (1600 MHz DDR3) på hovedkortet. Jeg har ikke hatt noen feil, ingen problemer, og jeg kjører

(2) 2 TB i systemet for totalt 4 TB (1 på vanlig sted for HD, og ​​jeg har fjernet CD-ROM-en og erstattet den med en Docking Bay for den andre SSD-en). Jeg har ikke hatt noe problem.

hvordan du demonterer iPhone 6 pluss

16.11.2019 av dov

Rep: 7,4 k

Vil det fungere?

Ja.

Er det totalt bortkastet hvis du fortsatt har en roterende harddisk?

ABSOLUTT!

Få en SSD og deretter RAM. Jeg vil heller ha en SSD og 2 GB RAM enn en harddisk og 20 GB RAM. Så lenge en datamaskin fortsatt bruker en harddisk, er den ødelagt, så vidt jeg er bekymret for, og elendig ubrukelig.

Kommentarer:

Jeg forstår ikke kommentaren din. Min MacBook Pro 2011-harddisk er innebygd. Hvordan bruker jeg ikke harddisken?

13.05.2016 av euchreyou

Jeg tror referansen er at hvis du fremdeles bruker en 'tallerken-type' harddisk (HDD), så er den verdiløs .. Men jeg tror det er en skitforklaring. En SSD-harddisk vil utføre mye raskere enn en harddisk av tallerken. Tenk på det som en kalkulator mot en blyant når du gjør matte. En kalkulator er mye raskere, da den er digital / elektronisk. En blyant, som en vanlig HDD-plate, er mye langsommere (til sammenligning) til kalkulatoren, da den er en 'mekanisk lest' enhet.

06/30/2016 av Rick Wall

En harddisk er ikke ubrukelig, men det er sant at en SSD lett er den mest effektive oppgraderingen for enhver datamaskin som ikke har en ennå. I en Macbook kan du fortsatt beholde harddisken for langsommere storskala lagring hvis du ofrer den optiske stasjonen. Jeg gikk med optisk stasjon + SSD, men jeg går stadig tom for diskplass, delvis fordi jeg håper for mye bytte til at OS X ikke ser ut til å rydde opp. Jeg håper den ekstra RAM-en vil løse det og bringe dette spørsmålet i full sirkel.

03/10/2016 av Martijn Vos

Rep: 73

Jeg har en tidlig 2011 macbook pro 15 '2.0Ghz og jeg installerte 2 8 GB Corsair-moduler, og den gjenkjenner og fungerer.

Men jeg har ikke i det hele tatt lagt merke til noen forbedring i ytelsen :-(

Jeg tror hvis du oppgraderer til 8 GB vil gjøre susen ..

I noen få maskiner vil den bare ikke bruke alt. Jeg vet ikke, kanskje det gjorde det, og jeg har ikke lagt merke til det.

Kommentarer:

Å sette 16 GB RAM i en datamaskin er ikke som å slippe en 600 HK Hemi i en bil ... Det er mer som å legge til en slepepakke i en bil, lastebil eller SUV ... Hvis du allerede drar en stor last, hjelper en slepepakke (f.eks. mer RAM) til å gjøre jobben mer effektivt. Gir det mening? Hvis du ikke brukte prosessorintensive applikasjoner ( Programmer som brukes i innholdsopprettingsprogrammer som PhotoShop, Illustrator, Final Cut Pro ) før bryteren, så nei vil du ikke merke noen endring etter. RAM bestemmer hvor mange applikasjoner og hvor mye data Mac-en kan holde rede på uten å måtte lese fra eller skrive til lagringsmediet (få tilgang til VMEM som reduserer prosessen). Hastigheten på e-post eller surfing ... eller å spille musikk vil ikke merkbart endres etter Maxing RAM. Maskinen kjører allerede disse appene så raskt et menneske kan oppdage, og appen tillater det .. de bruker rett og slett ikke fordeler med å ha 16 GB RAM.

10/03/2014 av original maskin

'Hvis du ikke brukte prosessorintensive applikasjoner' fra originalmaskinen

Jeg er ganske sikker på at han mente RAM-intensiv, ikke prosessor. Selv om de kan være en i det samme, er de ikke nødvendigvis. Å åpne et stort bilde i photoshop kan være RAM-intensivt å kjøre et komplekst filter kan være prosessorintensivt. Det kan være nyttig å ha mer RAM, men vil ikke øke hastigheten på en prosessorintensiv oppgave.

02.03.2016 av maccentric

Så dette er til originalmaskinen. Jeg har også en MacBook Pro 2011, og siden El Capitan har det blitt tregere og tregere. Jeg bruker vanligvis ikke apper som Photoshop eller InDesign ... bare Apple Mail, Google Chrome og Pages. Så du sier at hvis jeg øker RAM, hjelper det ikke datamaskinens stadig tregere hastighet?

13.05.2016 av euchreyou

@euchreyou - Jeg vil fokusere på å gjøre litt HD-opprydding først. Systemet som bremser betyr at stasjonen blir full og filene er fragmenterte. Kjør Diskverktøy fra en ekstern oppstartbar stasjon, og kjør deretter Diskdoktor eller annen cache- og loggerenser. Rens så mye søppel du kan. Du vil ha minst 1/4 av stasjonen ledig, en mindre stasjon trenger mer (1/3). Når du har ledig plass, kjør en god defragmenteringsapp som: Kjør slekten . Når stasjonen er pisket tilbake i form, bør du se en stor forbedring!

14.05.2016 av Og

Når det gjelder neste trinn, vil jeg øke RAM-minnet ditt med det faktum at du holder på å redigere bilder. Mest sannsynlig skyldes stasjonsproblemene at bruken din skapte mange frag'ed-filer, da den ikke hadde nok RAM til å holde bildet i RAM. Jeg vil også se på å enten bytte ut HD til en stor SSD (1 eller 2 TB) hvis du har råd til det. eller tenk på en SSHD. Jeg ville ikke hoppe til en dobbel stasjon med mindre systemet ditt støtter det (det er et problem i noen modeller)

14.05.2016 av Og

Rep: 61

Ja det er mulig. Bare vær forsiktig med merkene. Ikke alle merker vil fungere perfekt. Jeg hadde noen cheapo fungerer perfekt, og hadde noen som ikke fungerer i det hele tatt.

Kommentarer:

Hei MIlan. Kan du fortelle merkevarene som fungerte og merkevarene som ikke fungerte? takk

10/11/2015 av ta kontakt med

@ta kontakt med Det er mange sett for denne oppgraderingen som finnes på ebay. De kan være dyrere, men det er langt mer sannsynlig at de fungerer

20.10.2020 av CNG Master

Rep: 25

min MBP2011 går veldig bra etter installasjon av 16 GB RAM og Samsung SSD 850 EVO 500 GB. Det tar bare 14 sekunder å åpne visningssiden. Verdt å oppgradere, og MBP-en føles som en nyere datamaskin.

Rep: 35

For alle dine som ønsker å oppgradere til 16BG RAM ... IKKE!

Hvorfor, ikke fordi maskinen ikke godtar det, fordi det vil, og hvis du har et godt merke, vil det fungere bra og gjenkjenne det, selv om Apple tydelig har uttalt at det er 8 GB.

Imidlertid tror de fleste at en treg datamaskin skyldes minne, noe som er en faktor, men oppgradering til 16 gig vil bare kaste bort pengene dine, 8 GB er nok med mindre du planlegger å kjøre 5 virtuelle maskiner samtidig, usannsynlig.

Det kan være lurt å vurdere andre faktorer som grafikkminnet, der du kan oppgradere fordi det er i brikkesettet og harddiskhastigheten. En gang er det grafiske minnet ditt overbelastet, og det ser ut til at det bare er 256 MB sammenlignet med 2,2 GHz MacBook Pro (MC723LL / A) tidlig 2011-versjon som har 1 GB grafikkminne. Så harddisk, det kan bli bombardert med så mye data av musikkfiler og videofiler at det ikke en gang kan finne det du leter etter i tide.

Vurder disse før du bruker bortkastede penger på Memory Upgrade. Du vil virkelig ikke se noe annet enn 16 GB RAM-minne.

Kommentarer:

Brian, jeg er enig i en del av uttalelsen din '8GB er nok for folk flest'. Jeg tar unntak fra din kommentar til Apple tydelig angitt at 8 GB er grensen. Apples grense er basert på dag 1 i modellhistorikken, ikke hvilke minnemoduler som kom ut senere. Selv om det er sant, har Apple ikke gått tilbake for å teste de nyere minnemodulene andre har. I tillegg har noen systemer (Core2 Duo) en grense på grunn av CPU og minnekontrollerlogikken som brukes i dem. Systemer som kan adressere mer minne (i3 / i5 / i7) og den nyeste OS-X kan utnytte det. Den siste delen her er applikasjonen: ikke alle apper kan bruke alt dette minnet (og heller ikke trenger det). Hvis du kjører forskjellige applikasjoner samtidig, kan hver app som kjører, få alt minnet som kreves. Å ha en enkelt app som har tilgang til all denne høyere mengden RAM, må verifiseres av den gitte appleverandøren. Som et eksempel kan CadCam utnytte denne ekstra RAM-en.

13.05.2014 av Og

VM forvirrer bare problemet her, da minnegrensen for VM-operativsystemet må tas med og til slutt antall VM-er og hvorfor du bruker VM-er. De fleste som bruker en virtuell maskin, må kjøre Windows eller UNIX / Linux for å få tilgang til en gitt app, og deretter gjelder den samme historien som er grensen for operativsystemet og appen per den gitte VM. Da blir CPU, lagring (HD / SSD) og / eller nettverksytelse ytelsesgrensen. GPU gjenspeiler bare systemets evne til å behandle. Så et fast system vil støte på problemer uavhengig av hvor mye RAM det har. Folk unnlater å vurdere alle delene og balansen mellom hvert element som lager en datamaskin. Som er bunnlinjen her, og jeg er enig med deg også på det punktet.

13.05.2014 av Og

Jeg stemte ned dette svaret fordi det er feil.

04/29/2015 av mayer

Jeg anbefaler på det sterkeste å erstatte HD med SSD. Du vil se mye forbedring i oppstartstiden og den totale ytelsen.

10/11/2015 av hgontijo

Om du vil se effekten av en minneoppgradering, avhenger helt av bruken din. Jeg kjører ikke noen virtuelle maskiner, men jeg bruker 7,9 GB, og Mac-en min skaper alt for mange byttefiler. Jeg tror mer minne vil gjøre meg mye bra. RAM er billig.

03/10/2016 av Martijn Vos

Rep: 561

Ja det kan du. Du kan også alltid sjekke på Kingstons nettsted. Den viser hva maksimalt minne er ved maskinvalg.

http: //www.kingston.com/us/memory/search ...

Rep: 19

16 gig RAM er bare bra for 64-biters systemer, på 32Bit er det omtrent 8 gig RAM som brukes før datamaskinen går ned.

Kommentarer:

Det kan sjokkere deg å høre at OS X 10.8 og nyere, og all maskinvaren som kan kjøre 10.8 og nyere, er 64 bit. Så vidt jeg vet er de eneste maskinene som adresserer mer enn 8 GB RAM vil ikke kjøre 10.8 er siste generasjon G5-tårn og første generasjon Mac Pro-tårn.

09/01/2016 av adlerpe

En 32-bits datamaskin kan ikke engang adressere mer enn 4 GB. Selv 8 GB er bortkastet i så fall.

03/10/2016 av Martijn Vos

Er det sant? Jeg ante ikke. Takk. 8 GB er halve prisen på 16 .. trodde 16 føles som en moderne grunnlinje. Selv 8 på min nyere MBP føles svak

27.03.2019 av Shawn

Jeg har nettopp lagt til 16 konserter på MacBook Pro i begynnelsen av 2011, og når jeg er fra snegle til en racermaskin. Det forbedret også internett. Hvis du oppgraderer, se på aktivitetsmonitoren og den bruker faktisk over 10 spillejobber til å operere.

Jeg brukte consair Mac-minne.

Maskinen min ble redusert med hver OS-oppgradering, og jeg tror det er Apples-metoden for å fortelle at du trenger en ny maskin. Jeg bruker en lap link-kabel for å ta bilder fra Raw-kameraene mine, og nå fungerer det bra.

06.06.2015 av miata90redd

Hvis du hadde et 4 GB-system, kunne du ha stoppet på 8 GB og sett det samme resultatet. Jo større gevinst her er å rense stasjonen for samlet søppel. Et godt verktøy er Diskdoktor du kan laste ned fra App Store. Den neste tingen er å kjøre Drive Utility fra en annen oppstartbar stasjon og reparere og fikse tillatelsene. Det siste er å defragmentere HD, ettersom filene over tid blir fragmenterte. Hvis du kan svinge, få en SSHD eller SSD for å erstatte din langsommere HD. Kombinert med 8 GB RAM får du en skriker!

06.06.2015 av Og

Rep: 1

Jeg oppgraderte også Macbook-proen fra begynnelsen av 2011 forrige uke fra 4 til 16, og alt jeg kan si er WOW.

Kommentarer:

Nå som det er januar 2018, er det fortsatt en wow eller har du hatt noen problemer? Og bruker du en SSD eller original HD? Og hvilket operativsystem kjører du? Jeg har en 2011 macbook pro som kjører 10.6,8 og tenkte å oppdatere operativsystemet, men jeg leste disse og tenkte at jeg også skulle gjøre minnet. Hvilket merkevareminne brukte du? Vil også sørge for at cs3 vil fungere på nytt operativsystem.

16.11.2018 av comountain

To år senere kjøpte jeg en sen MBP i 2011, det var flott, jeg gikk til 16 gig ram og min lykke doblet, så la jeg inn en Intel SSD for Mac (535-serien) og min lykke doblet igjen. Jeg hadde en ASUS VX7 i 2011 som hadde 16 gig ram og samme i7 som denne MBP, Apple sparker ASUS VX7 rumpe. Nå har jeg en 30 sekunders oppstart på dual boot windows 10, noen ganger mindre, og den har mange programmer. Hvordan kan du være så fornøyd med en 9 år gammel datamaskin? Alt opp med ny ram og ny ssd ikke 2ih, det kostet meg rundt $ 750 ($ 450 opprinnelig pris på eBay. Det er ikke en ny Windows-datamaskin jeg ville byttet denne 9 år gamle MBP-en for, ingen av dem kunne oppfylle forventningene mine etter tis og Jeg fikler i databutikker for å undersøke hastighet, ikke bare fancy nedskrevne spesifikasjoner. Å, kjører Catalina enkelt og fullt funksjonelt. Catalina starter raskere enn 30 sekunders vinduer, er det en freak?

28.08.2020 av Ric Glass

Rep: 25

en linje uttalelse ... i MBP 13, tidlig 11, vil Delt videominne enkelt øke. Jeg hadde 3xxMB video ram da jeg hadde 4 GB RAM .. Nå har jeg 512 MB video ram med 10 GB RAM. grafikk fungerer så glatt. (Adobe suite) spesielt ...

den som ikke sier noe vil forandre seg, er over teknisk.

Kommentarer:

10 GB RAM ... Det er du sikker på

20.10.2020 av CNG Master

Rep: 1

satt inn 16gbs på min 8, 1 Early 2011 MBP gjenkjenner ikke den ene sporet på rammen. Testet Ram på memtest86 og en MBP i midten av 2012 fungerer helt fint. Jeg oppdaterte til high sierra, reset barnevogn og smc fremdeles ikke hell med å få macen til å se den. kanskje hastigheten går for sakte. MEN jeg så en gang macen si 16 GB RAM. så kanskje jeg har en feil port. men når jeg kjørte min originale 2x4GB Ram så den begge helt fine. Så jeg er virkelig fortapt

Kommentarer:

subwooferen fungerer ikke forsterkeren har strøm

Jeg har bare lagt inn 16 GB på MacBook Pro 13-tommers tidlig på 2011, og 'About Mac' viser bare 8 GB med ett spor åpent. Jeg er også på høye Sierra. Jeg lurer også på om datamaskinen min bare ikke kjenner den igjen ??

12/01/2020 av jacquard

Har sannsynligvis en dårlig stikkontakt, eller du hadde ikke satt SO-DIMM-en helt på plass

20.10.2020 av Og

Rep: 1

Lagt ut: 15.03.2020

Intel Core i7 2860QM som brukes i 15 ”og 17” MBP støtter opptil 32 GB RAM. Nå er det spennende spørsmålet hvordan disse MBP-ene vil svare på en enkelt 16 GB-pinne DDR3 RAM 1600, 1333 og 1066 MHZ 204-pinner? Forutsatt selvfølgelig at RAM-pinnen fysisk vil passe inn i MBPs RAM-spor.

vil prøve det snart med min 17 ”-MBP for 2011.

Kommentarer:

Det kommer ikke til å skje! Bare fordi CPU-arkitekturen har muligheten, betyr ikke det at Apple aktiverte alle adresselinjene eller konfigurerte minnet slik at det kunne gjøres. Den ble testet før 32 GB ikke er brukbar.

20.10.2020 av Og

Alex