Kenmore elite frige ikke kjøling

Kjøleskap

Reparasjons- og demonteringsveiledninger for apparater til kjøling av mat, inkludert kjøleskap, fryser og kjøleskap.



Rep: 157



Lagt ut: 02/11/2018



Hallo. Jeg har et Kenmore elite kjøleskap som ikke kjøler. Den er litt over ett år gammel, burde ikke være noe større.



Kalt lokal reparasjon fyr, betalte en $ 30 service samtale, sa var ute av freon. Jeg bestilte verdi for piercing og fikk stoppe lekkasje med freon. Etter å ha koblet alt til, var måleren å lese den har freon. Så betalt serviceanrop for ingenting lol.

Leter du etter råd om hva du skal gjøre videre. Ingen feilkoder, vifte og kompressor kjører, bare ikke kjøling.

Modellnummeret er 795.74023.411



Takk på forhånd, flott side. Har lest mange artikler her.

Kommentarer:

Tenkte å bare bestille en termostat, se om det er problemet. Hater å begynne å kjøpe unødvendige deler, til du finner den rette.

11/02/2018 av Heath visner

Har det samme problemet og liker å se om noen fant en løsning jeg kjøpte min fra sears og kan komme ingen steder ved å snakke med dem plz hjelp

07/24/2018 av parga444

Jeg har 795.74022.411 Kenmore Elite kjøleskapstemperatur varierer mellom 39-53 grader. Fryseren 15-30 grader?

30.08.2018 av Tony

Jeg har samme modell, og den bøyde seg bare i dag - noen reparasjoner - de er 2 år gamle - tror LG gjør det for dem

03/10/2018 av Rafal Zep

Jeg brukte $ 3 000 dollar på en Kenmore Elite-modell på $ 79574023, og kjøleskapet og fryseren sluttet å virke i går. Sears reparasjonsteknologi kunne ikke dukke opp i dag etter at jeg tok dagen fri og planla om til fredag. I mellomtiden har jeg et kjøleskap som ikke fungerer, og familien kommer inn til juleferien.

18.12.2018 av Janey Cope

23 svar

Valgt løsning

Rep: 316.1k

Hei @zookster ,

Hva kjøler ikke kjøleskapet, fryseren eller begge deler?

Hvilken fan kjører? Fordamperviften, kondensatorviften eller begge deler?

Fordampningsviften vil ikke løpe med åpne dører - ikke vil blåse kald luft ut av døren - så du må lytte til den går. Lukk og åpne døren og lytt hvis du kan høre den starte / stoppe med døren lukk / åpen.

Blir fordamperen iskald? Det er bak et panel i fryseren, og det samme er fordampningsviften.

Her er en lenke til delene til kjøleskapet ditt. Det er praktisk, da det gir en ide om den generelle plasseringen av delene

Oppdatering (02.12.2018)

Hei @zookster ,

Jeg vet at du sa at du sjekket kjølemediet, men vet du at det for Kenmore Elite-serien (kjøleskap) at det er en garanti på fem år på det forseglede kjølemiddelsystemet og ti år på den lineære kompressoren Dette er ikke så bra som det lyder. Etter 1 år må du fortsatt betale for arbeidskraften for å få den reparert under garantien, bare ikke delene. Noe å tenke på hvis du oppdager at kompressoren er defekt.

Her er lenke til garantibestemmelsene. Rull ned til kjøleskap

Kommentarer:

Skal sjekke delene i dag, og gi beskjed.

Viften jeg sjekket er bak kjøleskapet, sammen med kompressor. Begge kjører, men linjene er ikke kalde å ta på. Som kompressoren går, men ikke engasjert.

Ingen av sidene er kaldt btw.

Takk for lenken Jayeff. Setter pris på din hjelp og vil legge ut det jeg finner ut.

12.02.2018 av Heath visner

Hei @zookster ,

Hvis ingen av sidene på kompressoren er kald, er kondensorspolene varme eller varme?

Hvis ikke betyr det at det ikke pumpes noe kjølemiddel gjennom systemet, så kompressoren er kanskje feil. Du sa at du sjekket freon. Hadde det riktig trykk?

Hvis kondensatorspolene er varme, må du sjekke om fordampningsenheten og viften er iset opp eller ikke.

Fordampningsviften blåser kald luft gjennom fryseren og også inn i kjøleskapet. Hvis fordampningsviften ikke fungerer, vil fryseren være kald i nærheten av fordampningsenheten, men ikke andre steder i fryseren.

Hvis enheten og viften er iset, betyr dette at avrimingsvarmeren ikke fungerer, avrimingstimeren ikke fungerer, kontrollkortet er feil etc.

Avrimingssyklusen varierer mellom produsentene. Det oppstår vanligvis hver 8. -12. Time når kjøleskapet går og varer i omtrent 20-30 minutter. Kompressoren er slått av, det samme er viftene og varmeapparatet slått på. Dette lar enhver is smelte og renne bort. Tempet i fryseren går opp til 32 grader F (0 grader C). når den når dette, har isen vanligvis allerede smeltet på grunn av varmeapparatet, og kompressoren startes igjen for å kjøre fryseren ned til -20 grader C med fordampningsviften i gang

Hvis evap-enheten ikke er iset, må du kontrollere at evap-viften fungerer (merk et vifteblad, lukk døren et øyeblikk, og åpne deretter døren og se om det merkede bladet har forskjøvet seg. Sjekk også at evap-enheten er iskald. du kan bokstavelig talt holde deg til den med fingrene hvis du berører den og den fungerer som den skal. Bruk tørre hansker for å føle.

12.02.2018 av Jayeff

Jeg satte mobiltelefonen min med et lys, og lukket deretter kjøleskapsdørene for å bekrefte at evap. viften snur.

01/24/2019 av fstmxr4u2c

Jeg eier et reparasjonsfirma for apparater. Her er den rette scoop: Det er LG LINEAR COMPRESSOR som svikter. Det er ikke et 'sears' -problem, det er LG. Ja, Kenmore er et varemerke for sears, men det er fortsatt LG-kompressoren som svikter. Slik går du frem: Få en ny kompressor OG kondensator og filtertørker under LG eller Sears garanti, og ring en pålitelig reparasjonspersonell for apparatet. De vil belaste deg for $ 300 - $ 500. for å endre det. Med mindre det er en vellykket gruppesøksmål eller du er klar til å advokat og gå etter dem selv, er dette ditt eneste tiltak.

11/20/2019 av fb2

Jeg glemte nesten en ting ... Hvis du valgte å bare kaste kjøleskapet, FORTSATT få de gratis delene dine under garanti, og du kan selge dem for rundt $ 300-400 på eBay!

11/20/2019 av fb2

Rep: 73

Min Kenmore Elite kjøleskap har det samme problemet. Den er to år gammel, og jeg har blitt rådet til å kaste den. Er det noen som gjør det? Jeg føler meg syk over at det går til deponiet. Den er i fantastisk form enn at kompressoren ikke fungerer per to reparatører !!!! Modell 795.74023.412. Det er også en gruppesøksmål for disse kjøleskapene som jeg har registrert meg for, noen av dere vil kanskje gjøre det samme:

https: //www.classaction.org/lg-refrigera ...

Kommentarer:

telefonlinjen opptatt, men ikke i bruk

Takk. Arkiverte også krav.

26/01/2020 av jeffc30044

Takk for den informasjonen! Min 5 år gamle modell 795.5182 sluttet å fryse, så jeg har registrert meg!

07.08.2020 av Larry Barnes

Jeg vil også registrere meg for denne klassesaksjonen bare i tilfelle, men ifølge søksmålet dekkes ikke kjøleskap fra Kenmore.

14.12.2020 av Arnold Barron

Rep: 61

Jeg har det samme problemet. Jeg fant tekniske papirer med noen primitive feilsøkingsprosedyrer, men nok til å få en ide om hva som skjer. Det står å kontrollere spenningsnivået på hovedkontrollkortkontakten til kompressoren, “CON201”. Når kompressorkontakten er frakoblet, trekker du ut kjøleskapet og kobler til igjen og måler spenningen på “CON201”. Etter 30 sekunder skal den gå til 200VAC. Det gjorde ikke min. Målingene hoppet overalt fra omtrent 12VAC til 70VAC. Arket anbefalte å teste spenningen med tilkoblet kompressorkontakt og sjekk spenningen på “CON201” etter 10 minutter (du må skyve testledningene inn i baksiden av kontakten for å få kontakt). Det skal være 80VAC. Min var ikke det. Det var overalt som den andre målingen. Så neste morgen fungerer kjøleskapet plutselig normalt igjen. Jeg bestemte meg for å sjekke driftsspenningen på “CON201” igjen. Det hopper fortsatt overalt, men denne gangen hopper det opp over 100VAC. Vet ikke hvor lenge det vil fungere, og jeg stoler ikke på det. Det kan ha sittet fast i avrimingsmodus, men den eneste måten å løse problemet ser ut til å være å erstatte hovedkontrolleren. Å få delen vil ta dager, da de fleste steder ikke lagerfører den.

Kommentarer:

Tusen takk for informasjonen!

01/07/2019 av Rich Conrad

Rep: 61

Ingen løsning for tankene heller, det er kompressoren som er en epidemi på disse LG kjøleskapene. De varer bare hvor som helst mellom ett til tre år. Og som nevnt ovenfor, ingen vil jobbe med dem. Jeg fikk en lokal reparasjons fyr til å komme ut så snart han så på det, sa han kaste den og kjøpe en ny. Han sa Samsung og LG lager de verste kjøleskapene på markedet med minst garantier. Han sa at jeg vet at det er fryktelige nyheter. Jeg vil gjerne ta pengene dine, men du må redusere tapene og kjøpe et pålitelig kjøleskap. Jeg ble anbefalt å sette penger i LG-kjøleskapet mitt, ville være bortkastet fordi det ville utvikle det samme problemet i kort rekkefølge igjen. Han sa kjøp enten GE, Whirlpool eller Frigidaire. Jeg valgte en ny Frigidaire med 5 års garanti

Kommentarer:

Kjøleskapet mitt er det samme og kompressoren er skiftet ut 3 ganger, nå har den sviktet igjen og begge fordamperne er byttet ut. Fungerer bra så langt.

27.10.2019 av Julio Mejias

Egentlig ELSKER jeg å jobbe med dem. Rask $ 500 og vanlig arbeid hvert 2-3 år.

02.05.2020 av apparatreparasjon

Rep: 49

Vi er på vår andre Kenmore søppel elite modell 795.740 31 cu ft. Først stoppet kjøling uten feilkoder, kalt hjem garantiservice og den sendte Sears ut. For en klynge. De bestilte deler for å teste Freon, en uke, så flere deler, to uker til, sa fianalt at det var en Freon-lekkasje et sted i skapet et sted ikke ville være i stand til å reparere enheten. En måned uten kjøleskap og hjemmegaranti betalte mesteparten av pengene å erstatte. Vi kjøpte den samme enheten igjen. Min kone er ikke fornøyd, ettersom mindre enn tre år senere er vi i samme situasjon og venter på at den tredje parten fra Sears skal komme ut og fortelle oss hva som er galt. Ingen feilkoder. Toppen er nær 40-47 og fryseren under er høy 20-tallet.

Kommentarer:

Det samme problemet her. Kjøleskap er litt mer enn ett år gammelt. Stoppet helt avkjøling. Et par hundre dollar mat som blir søppel eller gitt bort. Sears reparatør kom ut og sa at kompressoren måtte byttes ut. Ti dager ventet på deler. På den syvende dagen begynte kjøleskapet å fungere igjen. Teknikeren kom endelig tilbake for å fullføre jobben. Alt fungerer normalt uten feilkoder. Sier at det ikke er noe han kan gjøre, og å ringe tilbake hvis det skjer igjen. Ja sikkert. Nok en $ 95 regning og ingenting å vise for det. Det ser ut til å være en vanlig forekomst for disse kjøleskapene å slutte å virke uten kjent grunn, og Kenmore har ingen løsning på det.

03.02.2019 av Tony Powell

Jeg tror kjøleskapet blir sittende fast i en avrimingsmodus. Ved å plassere den inn og ut av demomodusen, kan jeg få kjøleskapet til å fungere igjen (noen ganger i noen dager og noen ganger i noen uker). Dette gjøres ved å trykke ned kjøleskapstemperaturen og ismakerknappene samtidig i fem sekunder. Jeg valgte også å kjøpe ett års Sears-garanti for $ 200. Nå er de på kroken for deler, arbeidskraft, serviceanrop. Hvis de ikke kan fikse det, erstatter de det. Dessverre var dette det eneste virkelige alternativet jeg hadde den gangen.

05.04.2019 av Tony Powell

Jeg kjøpte Kenmore elite-modellen min 795.75043 i november 2018. I august 2019 begynte tempoet å klatre i kjøleskapet og fryseren, men på en dag eller to begynte det å fungere igjen. Teknologien kom ut og sa at ingenting var galt. Jeg betalte for utvidet garantiservice fordi jeg visste at disse franske dørkølerne har problemer. 14. desember begynte tempet å klatre igjen. Kjøleskapet gikk opp til 60 og fryseren til 40. Unødvendig å si at ting begynte å smelte. Isen i isfabrikken begynte å smelte og dryppe gjennom isdispenseren. Fjernet all maten og plasserte den i garasjen vår. To dager senere (i dag) begynte det å fungere igjen, og viktene er nå normale. Så er det ikke avrimingsmodus som ikke slås av? Jeg la merke til at innsiden av døren var veldig varm, men ikke nå. Teknologien til å komme i morgen. Mest sannsynlig vil de ikke gjøre noe, igjen. Takk til alle.

16.12.2019 av fred.kawashima

Rep: 49

Wow…. høres ut som om alle var i samme båt her, for ca 4 år siden kjøpte vi et Kenmore elite kjøleskap og bare i forrige måned gikk 2. kompressor ut akkurat det samme. Viste seg at da Sears Tech kom og installerte den nye kompressoren første gang, informerte han oss om at det var en dårlig design fra LG, og at kondensspolen også måtte skiftes ut med kompressoren på grunn av det faktum at kondensspolen var laget av aluminium og ikke stål. Problemet med at kondenseringsspolen er aluminium, er at kjølemediet over tid begynner å bryte ned kondensatoren (aluminium), og de små forurensningene begynner å flyte i systemet, og det kan føre til at kapillarrøret blir plugget og ikke sykler noe kjølemiddel. i systemet slik at kjøleeffekten ikke finner sted. Bare i forrige uke bestemte jeg meg for å sette kjølemediummålerne på systemet og nøyaktig hva jeg hadde forventet, da jeg sjekket ut trykket på målerne, viste den høye sidemåleren ca 110 PSIG, så jeg visste at kompressoren prøvde å skyve gassen , og den lave siden var på den negative siden der den faktisk var i vakuum. Bare for å informere de fleste av dere der ute, skal et kjølesystem aldri komme i vakuumtilstand, det kan være rundt 5 PSI, og det ville være hvis spolene var frossne, men aldri i vakuum, spesielt når fordamperen og frysespolene er som varme som de er. Og så når jeg ser at den nedre siden av systemet er i vakuumtilstand og utgangssiden til kompressoren leser 110 PSIG-trykk, så er det en begrensning noen der i systemet. vanligvis på forsiden av hetterøret og lar ikke gassen koke av i spolene og kjører ned temperaturen for å bli kald. En ting til å tenke på, hvis serviceteknikken av en eller annen tilfeldighet ikke brukte tørr nitrogen for å presse og skylle ut rusk i systemet etter installasjon av den nye kompressoren, kan systemet fremdeles være forurenset, og en annen feil vil sikkert skje. Det ser ut som om jeg skal reparere mitt eget kjøleskap siden jeg ikke kan være avhengig av en sears tec for å få det riktig første gang, spesielt etter at jeg har kjøpt denne enheten med garanti. Så ser ut som om jeg vil demontere den nye kompressoren fra linjene og skylles hele systemet med FJC 2032 Flush Solvent og tørt nitrogen. Tørr nitrogen brukes i stedet for 404A-gassen for ikke å sende den ut i miljøet (Ville virkelig hater å bli fanget og miste kjølelisensen min) Hvis du får sjansen, sjekk ut denne Utube-videoen (Clearing a blockage - JD Nel Kjøling) for å forstå nøyaktig hva som må gjøres for å fjerne blokkeringen og forhåpentligvis sette kjøleskapet i bruk igjen. Og ja en ting til å huske, sørg alltid for at viften og kondensatoren er så ren som mulig slik at kompressoren ikke Ikke ta sjansen på å løpe for varmt og koke oljen inne i kompressoren og koble til kjølemedierørene.

hvorfor gjenkjenner ikke datamaskinen min iphone

Oppdatering (12.04.2019)

WOW !! for et problem vi alle står overfor med denne 'franske døren' av kjøleskapsdesign. Uansett, tro det eller ei, det virkelige problemet med dette kjøleskapsdesignet er ikke kompressoren, det er måten kjølevæsken distribueres til kjølefordamperen. Jeg har allerede lagt ut en forklaring 'hvordan et kjølesystem fungerer, og måter å rense ut hele systemet etter en kompressorutbrenthet'. La oss se, først og fremst, problemet var at når de designet dette kjøleskapet, produserte installasjonen en aluminiumskondensatorspole enten for å spare penger eller hvem vet hvorfor ?? Uansett når dette kjøleskapet går en stund kjølemediet og / eller mineraloljen begynner å bryte ned denne spolen og føre til at forurensninger flyter i systemet, må du sørge for at filteret / tørketrommelen fanger opp disse partiklene, men over tid begynner denne tørketrommelen å bli plugget og utgjør problemer for hele systemet. Det beste jeg fant ut å gjøre er å ringe Sears og ta en servicetekniker. kom ut og skift ut både kompressor og kondensatorspole (ny design er laget av stål nå) samtidig og installer også en ny filtertørker (som de burde gjøre uansett) slik at du kan få disse delene under garantien. Å sørge for at% # * @ er sikker på at han eller hun enten blåser ut hele systemet med nitrogen eller enda bedre, skyll ut systemet med FJC 2032 Flush Solvent for å kvitte seg med disse partiklene. Kjøleskapet mitt kjølet fortsatt ikke perfekt, så det jeg endte med å gjøre var å kutte opp systemet og skifte ut 3-veis kjølemiddelventilen (denne ventilen leverer gass til både kjøleskapet og frysekjølerfordamperne) den sender enten gass til kjøleskapet eller fryseren avhengig av hvilken man trenger avkjøling på den tiden. Og også for å skifte ut kapillarrøret som mater kjøleskapsfordamperen, er dette hetterøret dimensjonert for at både fryser og kjøleskap skal kjøre samtidig som går bra når begge kjører. Men det som skjer er at når kjøleskapet krever kjøling og ikke fryseren, er dette hetterøret det størrelsen det er, og bare ett av rørene som strømmer kjølemiddel på den tiden overbelaster kompressoren, og det sliter virkelig med å presse denne lille mengden gass. Lang historie kort, jeg endte opp med å rette opp dette problemet med å kutte opp baksiden av kjøleskapet mitt for å få tilgang til dette kapillarrøret og fjerne det og installere røret i neste størrelse for å avlaste dette trykket, og det har fungert bra siden ... Den opprinnelige størrelsen på dette røret er omtrent 0,031 I.D. så jeg endret den til neste størrelse 0,040 I.D. og en ting til som jeg sa i et av mine andre innlegg, er at når jeg opprinnelig la kjølemålere på systemet, fikk jeg en avlesning av 110 gauge trykk på den høye siden og trakk seg selv inn i et vakuum på den lave siden. Denne typen trykk vil du absolutt ikke se spesielt når den går i vakuumtilstand. Du ser at når denne kompressoren går i vakuumtilstand, blir den absolutt ikke avkjølt (eller en liten mengde kuldemedium strømmer tilbake kjent som supervarme for å holde denne kompressoren kjølig) Kjøleskapet mitt går nå rundt 36 grader med det satt til 34 og fryseren går på rundt -10 grader. Med måleren som nå leser rundt 110 psi på den høye siden, noe som er bra, men nå får jeg rundt 7-10 psi på den lave siden definitivt STOR !! og denne enheten purrer nå som en kattunge .. Og kompressoren holder seg fin og kul !!!

Kommentarer:

Hei, kan du sende bilde av ventilen du bytter ut

12/12/2019 av Terry s

befinner du deg i new jersey, i så fall vil jeg at du skal betjene kenmore

21.02.2020 av SAVON ANDRE

e-posten min er garylety@gmail.com hvis ikke, kan du vennligst anbefale noen andre enn sears

21.02.2020 av SAVON ANDRE

Hvordan setter vi inn og tar ut av demomodus ??

22.02.2020 av Midgie

LOL ... Noe er fortsatt galt hvis du må øke størrelsen på hetterøret.

02.05.2020 av apparatreparasjon

Rep: 73

Class Action-drakt:

https: //www.classaction.org/lg-refrigera ...

Jeg sendte inn informasjonen min, og de kom tilbake til meg og ba om mer informasjon omtrent 1 uke senere.

Lykke til! Sears / Kenmore / LG har vært uetisk og villedende med disse kjøleskapene. Bedrifter kan ikke dra nytte av sine kunder som dette, det er bare helt uakseptabelt. Hvis de laget et dårlig produkt, må de eie det 100%.

Kommentarer:

Takk skal du ha! Jeg håper Kenmore (eller noen) kan gjøre dette riktig. Jeg er IKKE imponert over kjøleskapet mitt fra Kenmore eller deres mangel på service overhodet. Jeg setter imidlertid pris på hjelpen din Jeanette!

02/10/2020 av Lauri Waldvogel

Ja, helt enig. Dette kjøleskapet har mange kjente problemer. Kompressoren går i stykker 18 måneder. Den tekniske fyren i år som fikset min Refrig var flott, men måtte ha 5 feilrettinger. Han er ikke feil. Det er en gjetningssituasjon. Ringer LG kontinuerlig. Dette er andre gang på tre år. Siste reparasjoner, ny kompressor installert 2x, oppgradering til kretssystem for å hjelpe med kjent problem, nye kjøleskapsspiraler, Freon lekker 2x, riktig balanse mellom kjøleskap og fryser. Jeg vet mye mer enn jeg vil ha med kjøleskap.

05.05.2020 av KRISTINE MCKENNA

Rep: 25

Jeg vet ikke om dette har noe å gjøre med at kjøleskapet mitt fungerer igjen, men etter en uke uten kjøling eller frysing setter jeg det inn og ut av demomodus et par ganger. Dagen etter begynte det å fungere og har jobbet nå i flere måneder. Jeg vet ikke, men det koster ingenting å prøve å se om det fungerer.

Kommentarer:

Jeg gjorde dette, og ingenting skjedde.

Så koblet jeg strømmen fra veggen,

og deretter satt inn strømkontakten på 120 VAC.

Så startet kompressoren og fordamperviften

løping!

Det eneste problemet, er 20u450VAC starthetten

sannsynligvis fortsatt dårlig, siden det bare var å lese 33VAC,

i stedet for 80VAC kalt i manualen.

Jeg skal til Grainger om morgenen og se om

en 40u450VAC hette, og se om dette vil 'starte'

kompressoren bedre. Den eneste gode delen er '

kompressorviklinger må fremdeles være intakte, også etterpå

samsung plasma tv-problemer slås ikke på

kjører på denne lavspenningen, og er altfor VARM!

04.04.2019 av polkatrumpeter

Rep: 25

Kenmore-eliten under 2 år sluttet å kjøle / fryse for noen måneder siden. Vi kalte en teknologiforskning. Han sa at kontrollpanelet måtte byttes ut, så jeg bestilte et nytt. Dagen det ankom begynte kjøleskapet å fungere igjen etter at jeg satte det inn og ut av demomodus flere ganger over flere dager som noen andre her foreslo. Vi bestemte oss for å holde på delen litt. Halvannen måned senere, og den slutter å kjøle / fryse igjen. Fikk en teknologi for å se på den, og han trakk skuffen helt av og sa at det ikke var noe frysemønster som betyr at kompressoren ikke fungerer. Kompressoren er dekket av Sears, men ikke arbeidskraften. I mellomtiden har vi kjøpt et boblebad. (Bare en FYI, Sears 5 års garanti var over $ 1000, slik at vi ikke fikk det. Lowes og Home Depot-garantiene er mindre enn $ 300 i 5 år, og du får 30% av det hvis du ikke bruker det. Også når du kjøper vannfiltrene etter den første, kan du sende inn kvitteringen og få halvparten av pengene dine tilbake i løpet av de 5 årene.) Jeg har fortsatt et stort søppel som sitter i garasjen som jeg prøver å finne ut hva å gjøre med.

Kommentarer:

Det er vanlig at disse kjøleskapene har dårlige reléer, det er derfor det går uregelmessig, og sannsynligvis ikke sender strøm ned til kompressoren, noen som vet hva de gjør kan erstatte reléene. Jeg gjør dette hele tiden, jeg er apparattekniker.

02.06.2019 av fstmxr4u2c

Nei, GE-kjøleskap har dårlig relé på 942-kortet, IKKE LG / Elite-modellene. Jeg bytter nesten ALDRI ut et LG-kontrollkort for ikke å avkjøle problemer, nesten 99,99% den dårlige lineære kompressoren.

09.08.2019 av fb2

Hvordan tar vi det ut eller setter på demomodus ??

22.02.2020 av Midgie

Rep: 73

Takk for heads up på klassesøksmål. Jeg sendte nettopp informasjonen / situasjonen min.

Kommentarer:

Værsågod! Jeg planlegger å la så mange som mulig få vite om det så LG virkelig må betale !!! En gjeng skurker som selger søppel

01/16/2020 av Michelle Smith

Takk la også til detaljene mine. Min Kenmore 'ikke så' Elite-kompressor i 2016 mislyktes i 2018, erstattet $ 99 etter mange uker og ventet på reparasjoner gjennom Sears. Jeg venter på at det skal skje igjen snart. Og de har nerver til å prøve å selge utvidede garantier personlig av Tech og over telefon.

02.05.2020 av Grant Moxham

Lykke til. Alle teknikere forteller meg at kompressoren vil svikte i løpet av 12-24 måneder. Slå opp gjennom Better Business Bureau og Consumer Affairs. Å ringe Sears eller LG, er en endeløs hodepine. Forvent å bli overført over hele Filippinene og ikke få svar, bortsett fra å bli henvist tilbake for å betale $ 50 i måneden for å forsikre apparatene dine. Så når kjøleskapet ditt går i stykker, betaler du 1/2 pris. Høres helt feil ut, vel det er.

05.05.2020 av KRISTINE MCKENNA

Rep: 37

Vel, jeg byttet kompressoren i min, og den fungerte i omtrent 10 måneder og er nå ødelagt igjen. Denne gangen er problemet at kjøleskapet ikke kjøler tilstrekkelig (55-58 grader), men fryseren virker ok (5 grader). Fordampervifte i kjøleskapet går, og fordamperspolen i kjøleskapet er bare litt frostet (første tommer). Det høye og lave linjetrykket når kompressoren er i gang er henholdsvis 125 og 7, som er omtrent der de var da kompressoren ble skiftet (100/0 ifølge mine notater). Så kompressoren har ikke sviktet denne gangen, men av en eller annen grunn kjøles ikke fordamperen på kjøleskapet. Jeg antar at det kan være en begrensning, eller kanskje 2-veisventilen som forsyner de to fordamperkretsene ikke fungerer som den skal. Jeg antar at det ikke er verdt å fikse igjen med mindre noen vet noe annet.

Så ... Jeg vurderer å kjøpe et nytt kjøleskap. Hvordan kan jeg sørge for å ikke få en annen modell som bruker denne problematiske LG-kompressoren? Mine ble merket Kenmore.

Forresten, jeg signerte på klassesaksjonen. Takk for den informasjonen!

Kommentarer:

Jeg ser at LG nylig har økt garantien til å dekke 5 ÅRS ARBEID !!! Dette gjelder ethvert kjøleskap som er kjøpt de siste 5 årene, og skal hjelpe mange mennesker som opplever dette kompressorproblemet. Dessverre kan jeg ikke få informasjon om det vil gjelde for Kenmore-merkede LG-systemer som mine. Jeg mistenker at det ikke vil. Her er oppdatert garantiinfo: https: //lgcommunity.us.com/discussion/38 ...

30.04.2020 av r s

Min siste tekniker har vært veldig hjelpsom, men kjøleskapet mitt var nede i 6 uker. Kom til huset 5x. Han fortalte meg at han hadde laget en fransk dør av LG og satt er til kanten. Samme svar i fjor med annen tekniker. Han foreslo å skaffe seg et GE-kjøleskap. De jobber med disse hele dagen.

05.05.2020 av KRISTINE MCKENNA

Rep: 79

Ok, først, fungerer fryseren, men ikke kjøleskapet? I så fall er ventilasjonen tett. Luft strømmer gjennom en ventilasjon mellom kjøleskapet og fryseren. To ting å gjøre er å tine systemet ved å slå det av. Etter at den er helt opptint, rengjør du den, åpner ventilen og rengjør den, sjekk for noe som kan blokkere luftstrømmen. Koble den til igjen og kjenn etter luftstrøm, spesielt mellom kjøleskap og fryser.

Hør også for å høre kompressoren starte. Hvis du ikke hører det gå av, kan det hende du trenger en kickstarter. Det er som en gigantisk kondensator du fester til kjøleskapets kompressor for å få den til å snu. Du kan bestille en på nettet eller kjøpe en i en kjøleskap butikk for utskifting av deler.

Kommentarer:

Jeg sjekket bare for det Jayeff nevnte tidligere.

Jeg kan høre viften løpe i kjøleskapet, og den slås av når døren åpnes.

Den i det bakre frysepanelet går ikke i det hele tatt. Ville ikke dette la det avkjøles i det hele tatt, eller bare bygge opp is?

Ingen av sidene avkjøles, for de andre gutta prøver å hjelpe. Denne modellen har ikke reléet på kompressoren som de fleste gjør.

12.02.2018 av Heath visner

Hva fant du ut? Kompressoren min går også, men kjøler ikke noe ...

15.08.2018 av D fitz

Jeg har samme problem. Så jeg er interessert i å vite hva du fant ut også.

15.08.2018 av Dave

Nei nei nei. Denne kompressoren har IKKE kondensator. Utrolig uvitenhet her. Alle tror de er eksperter.

02.05.2020 av apparatreparasjon

Rep: 13

Hadde sears reparert fyr besøkt angående kenmore elite kjøleskap som ikke var bare kjølig 3 år. Kompressor shot bestilte en ny under garanti. Ring ut gebyr $ 99 vent 3-4 uker på at teknikeren returnerer og installerer en ny kompressor til $ 260 til. LG søppel aldri mer. Mens Sears prøver å selge månedlig garanti på alle kenmore kjøpte varer for $ 50 i måneden.

Kommentarer:

Samme - galningen for å prøve å selge meg når kundeservicen deres er vemmelig (på vent eller lagt på - det var en innspilt melding som sa at datamaskinene deres var nede og å prøve å ringe tilbake om 24 timer - jeg antar det er Filippinene - jeg synes chat-funksjonen er mye bedre), og de er serviceteknikere som ikke var pålitelige (et uteblivelse - må bestille deler som tar en uke for tilsynelatende et vanlig problem) og klarte ikke å fikse det. Jeg følte meg dårlig at de hadde en 3 timers reparasjonsjobb full på lodding - og det løste det fortsatt ikke

For LG å lage så dårlige kjøleskap og utføre reparasjoner som kirurgi - der arbeidskraften er over $ 500 - kjøleskapet mitt kjøler fortsatt ikke - og jeg er nær å kjøpe et annet kjøleskap - jeg håper bare at de vil oppfylle garantien - 4 avtaler geeesh

Det er så gal at de ikke hadde noen anelse om at det å selge meg noe som brøt som de kunne ha fikset, ikke fikk meg til å betale dem en månedlig avgift

Bare trengte å lufte

01/25/2020 av rainbowshalom

Rep: 13

Kenmore Elite 795.7402 er beryktet for problemer med lineær kompressor. Kjøper Beware !!!!

Kommentarer:

Tilbudet var $ 750 for å reparere, så vi skrotet det. Under diagnostisk app prøver tech å selge utvidet garanti. Det er i beste fall en lyssky forretningsskikk. Ikke kjøp fra Sears. De har dårlig rykte for kvalitet og service.

04/06/2019 av jeffc30044

hvordan tvinge reset iPhone 5

Har noen funnet løsningen på dette? Er det virkelig kompressoren som går dårlig? Jeg leste en kommentar her hvor spenningen var overalt under testing av spenningen på kompressoren. Mine gjør det samme, men på kjøleskapdiagrammet står det å bytte hovedkontrollkortet hvis det mislykkes i testen. Jeg bestilte en ny for 180 av eBay. Forhåpentligvis løser det det, men jeg er i stor tvil om det vil på grunn av å lese denne siste kommentaren angående kompressoren. Dette er en stor feil på disse kjøleskapene. Vi trenger ikke å slå på matutgifter og reparasjoner. Vi trenger alle å komme sammen for en søksmål. Alt fungerer på kjøleskapet mitt, det kjøler bare ikke. Vifter lyser ikke feilkoder. Kompressor går konstant uten å sparke ut. Kompressorlinjene er varme å ta på, og kondensorspolene blir ikke varme som de burde. Hjelp hvis noen har svar på problemet. Jeg lener meg allerede mot kompressoren svikter. Takk til alle på forhånd

01/07/2019 av Yiannis

Vel, jeg kan fortelle deg at kompressorspenningen i mitt tilfelle faktisk var overalt, og brettet var bra. Kompressoren var problemet. Det hadde nøyaktig de samme symptomene du beskriver. Dette kretskortet gjør noen rare ting med drivspenningen. Ser ut til å rampe opp veldig sakte, så kjenne på belastningen og justere kontinuerlig. Jeg antar at de må gå til ekstremt kompliserte design for å få en enorm enhet som denne med to fordampere til å kjøre på en så liten mengde kjølemiddel (4,75 oz). Selv etter at jeg byttet kompressoren, tok det timer før trykket stabiliserte seg og rundt 24 timer før saken avkjølte ordentlig. Den har fungert perfekt i et par måneder nå (34 kjøleskap og 0 fryser holder jevnt), men etter det jeg har lest, forventer jeg ikke at den varer for lenge.

16.07.2019 av r s

Det er virkelig ingen løsning. Jeg kjøpte kjøleskapet mitt for $ 2200 for 3 år siden. Anstendig teknikere forteller deg problemet. Kompressor primær, men det gjør at kretskort trenger et nytt plaster, Freon byttet 3x, Refrig Coils ble erstattet. Min tekniske fyr i år var 5 ganger hjemme hos meg, han er hele tiden i telefon med LG. Det er hva Kenmore Elite mener, laget av et annet selskap. Betalt $ 270 for 14 måneder siden og $ 450 denne gangen. Kunne ikke engang bo i huset mitt. Forvent dette. Slik håndteres det.

05.05.2020 av KRISTINE MCKENNA

Hater å nevne, men slå opp BBB og Consumer Affairs. Du vil se tusenvis av de samme problemene. Det er ikke bare Sears. Kenmore Elite skal være et kvalitetsprodukt, men det fikk kjøpt et annet selskap. I tilfelle LG. Et annet selskap som visstnok lager høykvalitetsprodukter. Ingenting blir gjort. Vi må betale utgiftene omtrent hver 12.-18. Måned. I går solgte LG Refrig på Loews for 2800 dollar. Samme problem, samme problemer.

05.05.2020 av KRISTINE MCKENNA

Rep: 316.1k

Hei @ Linda McCoy

Er den mer enn eller mindre enn 5 år gammel?

Hvis det er mindre enn 5 år fra kjøpsdatoen, er det fem år produsentens garanti på det forseglede systemet (se s.3).

Du må betale for arbeidskraft, men ikke for deler som blir funnet å være feil.

Hvis problemet viser seg å være kompressoren, er det 10 års produsentgaranti på den.

Kommentarer:

Ja, brukerhåndboken min forteller meg dette

01.05.2020 av Linda McCoy

Reparasjons fyr sier at det er Freon og ikke kan løses.

01.05.2020 av Linda McCoy

Hei @Linda McCoy,

OK, men hvis lekkasjen er i det forseglede systemet, bør systemet fikses, selv om det betyr å erstatte det, f.eks. hvis det er i rørene eller kondensorspolene osv., må den spesielle delen byttes ut. Hvis det ikke er mulig å få tilgang til det i rørene i kjøleskapet, må kjøleskapet etter min mening byttes ut, da jeg innser at dette området av kjøleskapet ikke kan fikses.

Garantien skiller ikke ut hvor problemet er, bare hvis det er et problem eller ikke med det forseglede systemet, hvis du vet hva jeg mener.

01.05.2020 av Jayeff

@jayeff Jeg ber om at de vil hjelpe meg, ettersom mine fem år var oppe 19. februar

Og det brøt i april, og de kommer ikke til huset mitt før 27. mai = (

12.05.2020 av Linda McCoy

Rep: 1

Noen oppdateringer? Vi har de samme problemene. Brakte den for å reparere butikken, og de sa at det kan være moderkortet.

Kommentarer:

Jeg byttet ut hovedkortet, men det hjalp ikke. Kjøleskap er fortsatt nede. Jeg har allerede kjøpt nytt kjøleskap, og dette er mitt garasjeprosjekt. Når jeg fikser det, blir jeg kvitt det.

07/01/2019 av Tony

@ Melissaann501 fikk du noen nyheter om mulige løsninger?

01/24/2019 av Bonnie Whitt

Nei. Det er ingen i vårt område som fikser kjøleskap laget av LG eller Samsung. Vi tok neste tilgjengelige reparasjonsavtale med Sears som er onsdag 9. januar. Jeg skulle ønske jeg hadde bedre nyheter. Så snart vi får svar fra dem, vil jeg legge ut.

07/01/2019 av melissaann501

Så dekket garantien kostnadene ved utskifting? På innsiden av manualen står det 10 års garanti på kompressoren.

08/01/2019 av melissaann501

Noen mulige løsninger?

01/24/2019 av Bonnie Whitt

Rep: 1

Etter all hodepine med sears og tilbringe timer og timer, og jeg mener over 8 timer på telefonen, hvert eneste ord som blir overført fra avdeling til avdeling, ga jeg opp. Kompressor og freon ble dekket av garantien, men de ville ha 600 for arbeid, så jeg bestemte meg for å kjøpe en kompressor online og installere den selv. 180 for kompressor og 30 dollar i sølvstenger som trengs for å lodde linjene .. og litt freon ... jeg har alt gjort på egenhånd for under 250. Kjøleskap fungerer fint nå, men det ser ut til å løpe 45 minutter av gangen til en time og bare slå av i 4-5 minutter eller så, og deretter kompressoren sparker tilbake ... noen ideer? Dette er et veldig forferdelig kjøleskap ... .. vi elsker det, men hater det samtidig ... Jeg tror ikke jeg husker at det gikk så lang og bare 4-5 min hviletid for kompressoren .... virker ikke riktig for meg. Eventuelle råd vil bli satt pris på ...

Kommentarer:

Du kunne ha fått erstatningskompressoren og tørketrommelen fra Sears gratis under garantien og fortsatt installert den selv. Det var det jeg gjorde. De sendte delene til huset mitt. Bare en fyi i tilfelle andre vurderer denne ruten. Det er en vanskelig jobb og erfaring og spesielle verktøy er nødvendig.

05/13/2020 av r s

Rep: 1

Kompressoren skal ha 10 års garanti. Jeg hadde min i 5 år, og den var dekket. Arbeidet er ikke dekket, og det kostet meg $ 380 og noen endringer for å fikse det.

Kommentarer:

Sears gikk ut av virksomheten kort tid etter at jeg kjøpte kjøleskapet. Jeg kjøpte utvidet garanti for $ 500 også! Heldigvis brukte jeg Visa til garantikjøpet, og de var i stand til å få pengene mine tilbake. LG nektet å respektere produsentgarantien og sa at det ikke dekket det fordi det var fra Sears.

01/16/2020 av Michelle Smith

Hvis kjøleskapet ditt er produsert av Kenmore Elite av LG, er LG ikke ansvarlig for garantien. Sears er ansvarlig fordi Sears solgte den med Kenmore-navnet Sears gir kun 10 års garanti på de forseglede systemdelene. Du må fortsatt betale arbeidskraft og turkostnader.

04/16/2020 av LadyTech

Det forseglede systemet har 5 års garanti og kompressoren har 10 års garanti. Men jeg ber om at de ærer å fikse det forseglede systemet da mine fem år var opp 19. februar, det sluttet å fungere i april, og de tar over en måned på å komme seg ut til huset mitt = (

12.05.2020 av Linda McCoy

Rep: 1

Kan noen lede meg til hvordan jeg skal bli involvert i gruppesøksmålet? Dette er sprøtt. Vi er fornuftige mennesker og bruker våre hardt opptjente penger på et søppel. Jeg tror ikke vår bekymring er å få penger for ingenting. Det var det Sears gjorde. De fleste av oss vil ikke ha noe mer enn et kjøleskap som fungerer. Kjøling og frysing gjør oss lykkelige, og jeg tror ikke det er en uakseptabel forespørsel.

Takk for enhver veiledning eller råd du kan gi.

Kommentarer:

Lauri waldvogel, hvis kjøleskapet du kjøpte fra Sears har Kenmore Elite foran, er det produsert av LG, men Sears er ansvarlig for garantien. De gir bare ti års garanti på de forseglede systemdelene. Du må betale arbeidskraft. Hvis kjøleskapet du kjøpte står LG på fronten, er LG ansvarlig for garantien.

04/29/2020 av LadyTech

Min brukerhåndbok sier at forseglet system er 5 år og kompressor er 10 år

12.05.2020 av Linda McCoy

Rep: 1

Ikke annet enn et fransk kjøleskap fra Kenmore Elite (faktisk produsent er LG). Kompressoren er et kjent problem. Det koster over $ 2K og er kjent for å bryte ned med 18 måneder. Løst, samme problem, siden kompressoren ikke har blitt tilbakekalt eller endret. Har taklet dette 2x på 3 år. Alle de anstendige teknikerne forteller deg at det vil gå i stykker igjen eller bare bli kvitt eller det. Det er så ille. Kundeservice tar timer med samtaler, kastet over hele verden. I fjor, ingen fungerende kjøleskap i 1 måned, i år + Corona

Kommentarer:

Kompressoren er garanti i 10 år. Forseglet system er 5 års garanti

12.05.2020 av Linda McCoy

Rep: 1

Er fryseren kald og i drift, men kjøleskapet er varmt, bytt ut fryserens lysbryter!

Denne bryteren kontrollerer kjøling til kjøleseksjonen. Det er en $ 8 dollar del. Eller bare vri den ut av kappen og trekk ut kontakten. Du bør høre motoren starte. Håper dette hjelper deg!

Garrett.s.daniels@gmail.com

Kommentarer:

hvordan tvinge ned iPhone XR

Hele kjøleskapet kjøler ikke. Reparasjons fyr sa at det er ute av Freon, og det er i en uoppnåelig del av kjøleskapet. Eller i det minste ville det være super dyrt å fikse.

12.05.2020 av Linda McCoy

Fryseren og kjøleskapet er varmt ...

12.05.2020 av Linda McCoy

@Linda McCoy,

Hvor gammelt er kjøleskapet?

Sjekk garantidetaljene, for hvis det er en Elite-modell, har den lengre garanti på det 'forseglede systemet' enn et standard kjøleskap. Ikke sikker, men kanskje 10 år i stedet for 5 år

Det forseglede systemet inkluderer kompressor, fordamperenhet, kondensator og tilhørende rør osv. Vær oppmerksom på at det bare har garanti på delene, ikke arbeidskraften.

Hvis det er i en uoppnåelig del av kjøleskapet, er det fortsatt dekket.

Hvis du kjøpte en Elite-modell, betalte du for privilegiet å ha en lengre garanti på det forseglede systemet

12.05.2020 av Jayeff

@jayeff det er en Elite, så det gir meg håp !! Takk skal du ha

12.05.2020 av Linda McCoy

@Linda McCoy,

Unnskyld

Jeg har gitt deg falskt håp.

Det er bare kompressoren som har 10 års garanti.

Det forseglede systemet har bare 5 års garanti

Bla ned til Kenmore Elite Hvitevarer

Selv om det er sagt, bør ikke produsenten ta hensyn til en måned uten garanti for en slik feil på det de anser for å være et 'kvalitetsprodukt'.

Nok en gang oppriktig unnskyldning.

12.05.2020 av Jayeff

Rep: 316.1k

Hei @Larry Bounds

Hvor gammelt er kjøleskapet?

På mange kjøleskap har det forseglede systemet en produsentens garanti på 5 år på deler (ikke arbeidskraft). Resten av kjøleskapet har vanligvis bare 12 måneder. Sjekk garantien på modellen din (se i brukerhåndboken) for å se hva den står.

Det forseglede systemet inkluderer kompressor, fordamper, kondensator, filtertørker og tilhørende rør etc.

Hvis problemet er noe sted i dette området bortsett fra rørene der de er innkapslet i skapisolasjonen, kan det løses.

Kjølemediet må ekstraheres, den defekte delen byttes ut, det forseglede systemet må evakueres (vakuum opprettes) og nytt kjølemedium settes inn, og deretter må systemet testes for å sikre at trykk, temperaturer osv. Er OK og forsegles deretter igjen.

Hvis det ikke lenger er under garanti, er det mer en beslutning om det er økonomisk lønnsomt å gjøre det eller ikke gitt kjøleskapens alder og tilstand

Kommentarer:

Hvordan kan du fortelle hvor gammelt kjøleskapet ditt er? Jeg har Kenmore-modellen 795.73055.410 / serienummer 506TRVM2C047. Vi har begynt å ha problemer med at fryseren holder seg kald nok til å holde maten frossen. Kjøleskapet ser ut til å være varmere enn vanlig også. Vi tømte fryseren (helt til søpla) og trakk apparatet ut av veggen. Jeg kjøpte et termometer til begge deler, og nå avkjøles de, men flere grader under de valgte innstillingene. Noen som aner hva som skjer? Sears reparatør fortalte oss at det skyldtes at apparatet var for nær veggen. Jeg er ikke enig, da det har vært der i mange år uten problemer. Vi holder det rent og støvfritt også. Nå registrerer vi oss kjøligere enn den valgte innstillingen, og maten fryser i kjøleskapet.

29.07.2020 av colleen en stein

Rep: 316.1k

Hei @magen

Hva er modellnummeret på kjøleskapet?

2 år gamle kjøleskap kan repareres, og fordi det er en Elite-modell, er det en 5 års kun garanti for deler på det forseglede systemet og 10 års kun garanti for deler på kompressoren noe som uansett er bedre enn de fleste andre modeller, da deler i det forseglede systemet eller kompressoren er dyre.

Vennligst gjenta problemet med kjøleskapet?

Er det slik at fryseren kjøler OK, men ikke kjøleskapet, er dette riktig?

I så fall er det et avrimingsproblem.

Dette kan være forårsaket av enten en defekt avrimingsvarmer, en defekt avrimingstermostat, et tett avløp fra fryseren til fordamperen eller et defekt kontrollkort.

Når modellen din er kjent, kan jeg henvise deg til hvor delene er plassert osv., Slik at de kan kontrolleres

Heath visner