Om berørings-id-sensoren

Iphone 5s

Apple iPhone 5s ble kunngjort 10. september 2013. Reparasjon av denne enheten ligner på tidligere modeller, og krever skrutrekkere og nysgjerrige verktøy. Tilgjengelig som GSM eller CDMA / 16, 32 eller 64 GB / sølv, gull og mellomgrå.



Rep: 443



Lagt ut: 03/12/2014



Når jeg bytter ut startknappen, kan jeg bare bytte ut fleksibåndet, eller skal jeg kjøpe hele delen?



Xbox One tennes ikke, men bråker

Tusen takk gutta.

Kommentarer:

hei jeg har problemer med iphone 5s, jeg har erstattet hovedkortet (PCB) men fingeravtrykket fungerer ikke, kan hjelpe meg hvordan jeg fikser det? og hvis jeg kjøper nytt fingeravtrykk, kan jeg løse problemet?



Shyqi

17.03.2015 av shhysesani

Shyqi, vennligst les tråden før du kommenterer. Spørsmålet ditt blir besvart flere ganger.

17.03.2015 av iGuys

svarene her er feil. Jeg er en sertifisert epletekniker, og det er en løsning på dette problemet. dessverre kan det bare gjøres sertifiserte epleteknikere med en sertifisert programvare for omprogrammering av eple. Jeg har fikset omtrent et dusin. de fleste har vært iPhone 6, men de samme vilkårene gjelder for 5S.

07/07/2015 av iTECH

iTECH, jeg nevnte at nå tilbyr Apple denne reparasjonen, i det minste fra september i fjor.

08/07/2015 av Tom Chai

Det har alltid vært en reparasjon at apple ikke bare kan spre seg mye som noen andre rettelser gjør til det faktum at apple ikke deler informasjon.

09/07/2015 av iTECH

9 svar

Valgt løsning

Rep: 60,3k

Det er umulig å bytte ut hjemmeknappenheten og bevare Touch ID-funksjonen. Sensoren er designet for å være sikker og den er unik sammenkoblet med hver CPU. Du kan ikke trekke ut nøkkelen fra sensoren eller CPU-en fordi de er designet for å ta nøkkelen til gravene. Det er lite sannsynlig å omprogrammere dem - ikke for Apple. De har aldri tilbudt å bytte ut knappen og vil sannsynligvis aldri gjøre det. (Oppdatering: De gjør det nå.)

Så hvis enheten er under garanti, overlater du den til Apple. Hvis sensoren byttes ut av deg eller blir skadet, mister du Touch ID for alltid.

Kommentarer:

Det er ikke under garanti ...

Så hva skal jeg gjøre ?!

I eldre versjoner av iphone var det veldig vanlig å fikse hjem-knappen !!!

Hvis nøkkelen ikke reagerer på trykk, kan jeg kaste den til havet, fordi den som sender er unik for telefonen?!?!

13.03.2014 av areotov

Ja, hvis den er død, er den død for alltid. Prøv å finne en måte å få garanti for denne tingen, ellers sitter du fast med en død en.

14.03.2014 av Tom Chai

Min er skadet, men jeg byttet ut med en annen. Berørings-ID-en fungerte ikke lenger, men startknappen fungerer bra.

14.05.2015 av silveirabruno

Jeg foreslår at alle disse menneskene går bedre med samsung de har ikke disse eple-sertifiserte oksene # £ + = for å reparere telefonen din når du ikke har eple-garanti hvis du ikke har det lenger, vil de fortelle deg at du får forsikring dette handler om penger $$

17/07/2015 av manuch14

Hva om du tar ut originalen igjen og fortsatt står at den ikke fungerer som den skal?

22.08.2015 av ishhamamrish

Rep: 1k

Jeg skal sette dette som et eget svar fordi det ser ut til at noen andre svar på OPs spørsmål har forårsaket mer forvirring i stedet for å svare på spørsmål. Jeg prøver å sette dette så enkelt som mulig.

Hvis du har problemer med startknappen på iPhone 5S, kan monteringen byttes ut. Delen er tilgjengelig fra iFixIt og fra mange andre leverandører:

iPhone 5s Home Button Assembly

Det er veldig viktig å merke seg at selv om du kan erstatte hjemmeknappsenheten, vil du permanent miste alle Touch ID-relaterte funksjoner hvis du gjør det.

Du vil imidlertid gjenvinne grunnleggende hjemmeknappfunksjoner (dvs. klikke på startknappen).

Bilde for iPhone 5s hjemmeknapp' alt=Produkt

iPhone 5s Home Button Assembly

$ 9,99

Kommentarer:

OK, i mitt tilfelle ble hjemmet Flex kuttet, Fingeravtrykket er bra.

Så kan jeg skille fingeravtrykksensoren fra Flex hjemme?

29.08.2014 av Flavio

Nei, det er umulig å skille noe fra hjemmeknappenheten og ikke ødelegge den ..

Din kamp mot en tapt sak

29.08.2014 av med

Ok takk :(

01/09/2014 av Flavio

kanskje jeg savnet noe, men kabelen som kobles fra knappen til tavlen hvis den ble kuttet, kan jeg fortsatt ha knappefunksjoner mindre finger-ID

10.05.2015 av omvendt

Hva med gjenoppretting eller oppdatering - sitter iPhone fast i feil 53 med ikke-fungerende berørings-ID ???

08/01/2016 av rkaufmanis

Rep: 85

ID Touch er en del av hjemmeknappen, og i motsetning til hjemmeknappene i de siste iPhone-modellene er ID Touch-maskinvaren på hjemmeknappbånddelen koblet til A7-mikroprosessoren på hvert iPhone 5s logikkort. Så, med andre ord, ID touch-maskinvaren er gift med A7-brikken og er unik for hver iPhone. Dette er grunnen til at du ikke kan endre på hjemmeknappdelen for å få ID Touch til å fungere, og hvorfor en tilbakestilling mister funksjonen i Innstillinger helt etter å ha byttet ut delen. Hvis du har en funksjonsfeil på hjemmeknappen, kan du endre delen og få den funksjonen tilbake, men du mister ID Touch-funksjonen permanent. Hvis du har mistet ID Touch, er den borte, ikke engang Apple kan fikse at de vil gi deg en ny iPhone hvis den faller inn under AppleCare. Apple er stolt av sikkerhet, dvs. iCloud og nå ID Touch. Det er veldig veldig sikkert, og som iCloud har ulempene når legitime iPhone-eiere glemmer ID og PW, så har ID Touch ulempene når det oppstår en funksjonsfeil. Det er rett og slett akkurat slik Apple designet disse enhetene. Takk - iRepairsIt.com

Kommentarer:

Irepairsit1 er du et ekko? Dette har blitt sagt om og om igjen i dette innlegget

18.11.2015 av med

Apple kan fikse og omprogrammere en ny hjemmeknapp til tavlen. Jeg har løst et dusin så langt. Når telefonen er i hendene mine, tar det mindre enn 5 minutter å bytte knapp og omtrent 15 minutter å omprogrammere den til logikkortet.

09/07/2015 av iTECH

hei kan du fortelle meg hvordan jeg kan omprogrammere det

06.08.2015 av dlucianob

ITech - gjør du dette utenfor en Apple Store? Hvis ikke, er svaret ditt misvisende. Tilbyr du en tjeneste til resten av oss som ikke har tilgang til den proprietære omprogrammeringsmaskinen? For mindre enn kostnaden for å reise til Apple og få på plass en ny samling? I så fall er vi alle ører. Ellers får du det til DIY-samfunnet at det er mulig å omprogrammere knappen utenfor Apple, noe det selvfølgelig ikke er.

08.08.2015 av jessabethany

@itech kan du gjøre det for meg?

27.09.2015 av Mattias

Rep: 1

Du kan reparere berørings-ID-knappen hvis berørings-ID-en din fortsatt fungerer, men ikke knappen. Selv om de er noen ferdigheter til det. Alt du trenger å gjøre er å løsne knappen forsiktig fra bunnen av en erstatningsknapp og avlasse den originale knappen (4 ben) og deretter lodde erstatningsknappen tilbake på originalen. Jeg har gjort mange av disse.

Kommentarer:

Wow det er utrolig, og det er folk der ute som vil selge deg hjem-knappen og ikke engang fortelle deg at dette er et faktum. og når du spør dem, sier de at de ikke har hatt noen klager, og at det er noen defekte knapper der ute? Jeg byttet ut to knapper på samme Iphone bare for å søke og finne dette svaret på hvorfor de ikke fungerer. Takk kompis!!!

05/28/2015 av Gilbert Ferro

Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Jeg har ved et uhell kuttet bøyekabelen og vil erstatte den. Er det fortsatt mulig å holde Touch ID i bruk?

18.02.2016 av jehuda

Kan du utdype det?

Oppbevarer du den gamle kabelen med den nye knappen eller den gamle knappen med den nye kabelen?

25.10.2016 av harveymarcandre

Hvordan gjør jeg det? Jeg vil ikke prøve det

07/02/2017 av tomasbeauchamp

ja, del hvordan du gjorde det. Legg den på Github og lenke til den. Lekk verktøyet. Slåss mot makten. Gjør hva du kan for å hjelpe oss.

11.05.2017 av dikkedimi

Rep: 36,2k

Mitt råd er å få det løst under warrenty og koster ingenting

Kommentarer:

Det er ikke under garanti ...

Så hva skal jeg gjøre ?!

I eldre versjoner av iphone var det veldig vanlig å fikse hjem-knappen !!!

Hvis nøkkelen ikke reagerer på trykk, kan jeg kaste den til havet, fordi den som sender er unik for telefonen?!?!

13.03.2014 av areotov

Tom sier du når berørings-id-sensoren mislykkes, vil ikke engang en erstatning ordne det?

Hvorfor er ikke 5-årene i warrenty telefonene kommer med et år warrenty og er ikke engang ett år gamle ennå!

14.03.2014 av med

Nei, ingenting kan fikse det. Den eneste måten å fikse Touch ID på er å erstatte hele telefonen. Det er svært lite sannsynlig selv for Apple å finne på en måte å fikse dette på.

Kanskje telefonen hans hadde blitt skadet, slik at Apple ikke gir garanti.

14.03.2014 av Tom Chai

Så hvis berøringssensoren slutter å fungere, kan ikke engang en ny del ordne det?

14.03.2014 av med

Kan ikke få hodet mitt viklet rundt denne tomten, så hvis en fingeravtrykkskanner mislykkes, hvorfor skulle en ny fingeravtrykkskanner ikke fungere, ser jeg utskiftninger til salgs hos min leverandør

14.03.2014 av med

Rep: 2,7 k

Fingeravtrykkssensoren er gift med CPUen. det er IKKE mulig å få tilbake fingeravtrykkssensorfunksjonen når den har gått i stykker, din eneste sjanse er gjennom forsikring / garanti. For å være ærlig, tror jeg ikke engang Apple reparerer det. Jeg har ikke hørt et tilfelle der de gjør det, de bytter bare ut telefonen helt

Kommentarer:

De gjør. Jeg har sett Genius Bar reparasjonsregning for ikke-fungerende hjemmeknapp, de erstatter skjermenheten for rundt $ 100.

09/12/2014 av Tom Chai

Dum. Typisk Apple.

03.05.2018 av Chad Gainor

Rep: 13

Hei, jeg har byttet ut skjermen med annen iPhone 5s-skjerm .. Bare skjermen min var ødelagt, ikke touch-ID-en fortsatt berørings-ID fungerte bra. arbeider ... .. Hvis jeg setter min orignal touch id som fungerte før .. Vil det fungere

Takk skal du ha

Kommentarer:

Min forståelse er at det vil, men du må kanskje gjøre en gjenoppretting i iTunes for å få den tilbake. Følg opp dette for å gi oss beskjed om dette er sant.

29/09/2015 av omvurdering

Jeg tok 5S-en min med til en tredjepartsteknologi for å bytte ut det døde batteriet mitt med batteriet til faren min som ikke fungerer i bruk 5S. De byttet skjermene (med hjem-knappen) også ... Jeg ba dem bytte dem tilbake og ikke belaste meg en eneste dollar for noe jeg ikke ba om.

TouchID fungerer ikke per nå. Jeg prøver å gjenopprette 5S og rapportere tilbake

22/12/2016 av David

Hei David - Bare gå inn i TouchID-innstillingene og legg til fingeravtrykkene dine på nytt.

Du trenger ikke å gjenopprette. Hvis det ikke lar deg legge til et fingeravtrykk, kan ikke hjemme-knappen du har TouchID.

23/12/2016 av Xrgsz

Hei, Xrgsz. Den har den originale knappen, ikke knappen til en annen iPhone. Jeg har allerede prøvd det, og det fortalte meg at det ikke kunne aktivere sensoren. Faktisk ble alternativet 'Legg til nytt fingeravtrykk' nedtonet, og ingen av de tidligere lagrede fingeravtrykkene ble oppført. Prøver å slå på bryteren for å bruke TouchID for AppStore og iTunes-kjøp viste brukergrensesnittet 'Legg til nytt fingeravtrykk', men bare ett sekund senere viste det meg den feilmeldingen.

Jeg planla å gjenopprette iPhone, men det gikk tom for batteri, og når jeg slo den på igjen, fungerte TouchID feilfritt uten å engang måtte legge til fingeravtrykkene mine.

Jeg kan anta at iPhone sjekker TouchID-sensoren når den allerede er på, for å bestemme om den aktiverer funksjonen ved neste oppstart. Ved første oppstart med den opprinnelige hjemmeknappen bak fungerte det ikke, men ved den andre oppstarten, da den hadde oppdaget at den var den originale sensoren, fungerte den feilfritt

24.12.2016 av David

Ja. du er riktig! Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det ... Jeg burde ha sagt å bare slå det av og på igjen. Jeg er glad du fikk det til å fungere uten å måtte gjenopprette og gå gjennom alt det. Ved oppstart må TouchID-tjenesten aktiveres hvis den ikke kan aktiveres av en eller annen grunn, den må startes på nytt for å få den til å fungere igjen. Jeg trodde skjønt at når dette skjer, fjerner det automatisk alle / alle lagrede fingeravtrykk. Men kanskje ikke i ditt tilfelle.

God ferie.

25.12.2016 av Xrgsz

Rep: 1

Lagt ut: 07.08.2016

Du kan bruke 3u-programvare for å oppdatere din iPhone, selv om du har feil 53, det er hvis din mangler mangler, denne programvaren overgår feilen, slik at du får en vellykket oppdatering

Kommentarer:

Feil 53 er ikke lenger et problem og har ikke vært det på en stund nå. Det er ikke nødvendig å gå så langt for å komme seg rundt eller unngå feil 53 ... en enkel gjenoppretting eller oppdatering av en iPhone 6 eller nyere som ikke har Touch ID, vil fungere helt fint.

09.08.2016 av iGuys

Feil 53 er tilbake, men denne gangen er det vanskeligere å fikse.

25.10.2016 av Tim Le

@Tim - Vennligst forklar. Jeg er medeier i et mobilverksted og er veldig forbundet med resten av reparasjonssamfunnet. Jeg er rimelig sikker på at jeg ville ha hørt om en eventuell gjenoppblomstring av feil 53 ... i det minste med hensyn til en ikke-original hjemmeknapp ... hvis den hadde kommet tilbake.

26.10.2016 av iGuys

@iguys du kan eie hva du vil kompis. Jeg er en del av iFixit.vn hvis du ikke kjenner oss, vet du ikke mye!

26.10.2016 av Tim Le

Hva om man avlåste brikken på den opprinnelige hjemmeknappen og overførte den til erstatningen?

30.12.2016 av Justin

Rep: 1

Bare for å være klar er den nye feilen 53 ikke relatert til Touch ID i det hele tatt. For de menneskene som jobber på iPhone-hovedkort som jeg. Du vet hva jeg snakker om. Hvis du endrer relaterte deler, trenger du ikke bekymre deg om feil 53 lenger. Det er borte! det var kun ment for epletekniker. For de av dere som prøver å avlaste den originale Touch ID-skanneren til en ny hjemmeknapp, er svaret ja, det vil fungere. jeg har gjort det

Kommentarer:

Du har fortsatt ennå ikke spesifikt fortalt meg hva som forårsaker denne 'nye feilen 53'. Fortsett, du kan bli teknisk ... Jeg reparerer også bordnivå. Jeg er relativt ny på det og er kanskje ikke så dyktig som deg, men jeg forstår terminologien og vil vite hva du snakker om hvis du forteller meg de spesifikke komponentene som blir erstattet.

Uansett, hvorfor nevnte du til og med denne 'nye feilen 53' i denne tråden hvis den ikke har noe med Touch ID å gjøre? Denne tråden handler om Touch ID. Faktisk er navnet på tråden til og med 'Om berørings-ID-sensoren'.

05/01/2017 av iGuys

Siden du spør, kan jeg like gjerne fortelle deg at du ikke blir med Tim snakker om. Det er baseband-problemet hvis du ser den nye feilen 53, eller vil du noen gang få sjansen til å jobbe så mye ombord for å til og med se den. Men du er mannen som Iguys!

05/01/2017 av Tim Le

Jeg skal ikke sitte her og krangle over noe du ikke vet. Men jeg er her for å rydde opp i noen av spørsmålene teknikere har eller bekymrer seg i jobben. Ikke vær åh, jeg er sikker på at feil 53 er borte bla bla når iTunes fremdeles viser den feilen. Som feilen 3194 er den den samme som den var vant til før? Svaret er ingen feil 3194 nå og feil 3194 før fikk ingenting med hverandre å gjøre, men det er fortsatt den samme feilen, ikke sant?

05/01/2017 av Tim Le

Endelig litt reell informasjon! Det er egentlig alt jeg ønsket meg. Hvis du opprinnelig hadde innrammet det på en måte som sa at feil 53 har kommet tilbake, men ikke har noe med Touch ID å gjøre, ville jeg sannsynligvis ikke ha kranglet med deg. Jeg er godt klar over at spesifikke iTunes-feil kan produseres av en rekke forskjellige årsaker. Igjen skjønt, denne tråden handler om Touch ID !! Så når du kommer hit og sier at 'feil 53 er tilbake igjen', kommer jeg selvfølgelig til å stille spørsmål ved deg ... fordi det ikke er tilbake igjen som en feil som produseres på grunn av problemer med Touch ID! Jeg er fortsatt mystifisert om hvorfor du til og med tok det opp i denne tråden når det ikke har noe å gjøre med emnet for tråden.

Dessuten kunne jeg virkelig gjort meg uten den nedlatende holdningen. Du kjenner ikke meg og mine evner og kunnskapsbase som tekniker, så slutte å oppføre deg som om jeg er en ringe bonde som ikke vet noe.

07/01/2017 av iGuys

Troll er overalt ... Sheesh!

17.01.2017 av Dave Fowler

areotov